07 Жовтень
2019
Базовий сценарій реалізація стратегії "Укрзалізниці" на 2019-2023 роки зажадає 150 млрд грн інвестицій.
Про це сказав директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики компанії Антон Саболевскій, повідомляє ЦТС з посиланням на інформацію УЗ.
Серед перспективних напрямків залучення інвестицій Саболевскій назвав розвиток припортовий залізничної інфраструктури, будівництво логістичних терміналів на кордоні з ЄС, рухомий вантажний потяг і розвиток пасажирських вокзалів.
"Припортова інфраструктура цікавить, перш за все, власників вантажів, оскільки значна частина експорту перевозиться залізничним транспортом. Розвиток логістичних терміналів на кордоні з ЄС також цікавить експортерів, оскільки перевантаження вантажів в Україні дешевше, ніж в Європі. Інвестиції в вантажний рухомий склад цікавлять, з одного боку, виробників такої продукції, які зазвичай допомагають "Укрзалізниці" отримати доступ до зв'язаних кредитів, а з іншого - приватних операторів рухомого складу, які вкладаю кошти в оновлення власних парків вантажних вагонів ", - зазначив він.
Крім того, директор зі стратегічного розвитку УЗ вважає перспективним напрямком інвестиції в розвиток пасажирських вокзалів.
"Сьогодні вже опрацьовуються пілотні інвестиційні проекти, потенціал окупності яких дуже високий", - додав він.
У той же час на думку Саболевского, при існуючому держрегулювання тарифів велика частина напрямків діяльності УЗ, які вимагають значних інвестицій, які не будуть рентабельними і вимагають зміни підходу.
"На мою думку, належне впровадження Євродирективи дозволить вирішити це питання", - сказав він.
Як повідомляв ЦТС, голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов назвав 4 джерела фінансування для реалізації стратегії компанії.
Першим з джерел фінансування стратегії компанії стане оптимізація витрат - відмова від неефективних видів діяльності, підвищення внутрішньої ефективності і вдосконалення внутрішніх процесів, а також боротьба з корупцією.
Також "Укрзалізниця" збирається підвищити прибуток за рахунок нормалізації вантажного тарифу і введення механізму його формування.
Третім джерелом коштів стане гарантоване законодавством фінансування з державного та місцевих бюджетів, насамперед - компенсація збитків від пасажирських і приміських перевезень.
Крім того, УЗ збирається залучати кредитні кошти міжнародних установ і інвестиції. Зокрема, дієвим механізмом залучення інвестицій повинна стати перший публічний продаж частини акцій компанії (IPO).