Ми беремо участь

Пошукова форма

УЗ озвучила, як планує забезпечити вивезення врожаю зернових

13 Серпень
2019
В "Укрзалізниці" розповіли представникам бізнесу, як збираються організувати транспортування зернових вантажів, пише ЦТС.
 
2 серпня в офісі АТ "Укрзалізниця" відбулася зустріч керівників УЗ, представників бізнес-асоціацій та великих вантажовідправників, що займаються перевезенням зерна. Основною темою обговорення стало удосконалення процесів планування і відвантаження зернових вантажів залізницею.
 
"Керівництво УЗ презентувала ряд ініціатив щодо поліпшення транспортування зерна", - говорить глава ради в ГО "Центр розвитку логістики" Валерій Ткачов.
 
Так, за його словами, УЗ розширює перелік маршрутних ж / д станцій до 140 одиниць. До вже існуючих 83 ж / д станціям додадуть 55-57 ж / д станцій, які раніше були узгоджені вантажовідправниками в регіональних філіях УЗ. При узгодженні враховувалися фізичні можливості ж / д інфраструктури. Повний список маршрутних зернових ж / д станцій буде опублікований на сайті УЗ протягом трьох діб, пообіцяли в держкомпанії.
 
"Список ж / д станцій може бути доповнений, - зазначає Ткачов. - Для цього вантажовідправники можуть звернутися в УЗ для повторного розгляду. В рамках цього процесу буде створена постійна робоча група з розгляду списку маршрутних елеваторів".
 
За словами Ткачова, всі маршрутні ж / д станції будуть поділені на 2-3 групи по потужності і добової швидкості відвантаження. Наприклад, ж / д станції першої групи можуть формувати маршрут протягом 1 доби; ж / д станції другої і третьої групи здатні формувати маршрутну відправку протягом 2-3 діб.
 
Залежно від групи маршрутні ж / д станції будуть обмежені в можливості планування відвантаження. "Наприклад, перша група з / д станцій має можливість планувати 15-20 маршрутів протягом місяця. Друга і третя групи будуть обмежені 10 маршрутами протягом місяця", - пояснює Ткачов.
 
При цьому керівництво УЗ офіційно підтвердило мінімальну норму вагонів для маршрутної відправки - вона становить не менше 44 вагонів.
 
"УЗ презентувала новий вид відправки зерна - графікових відправку і кільцеву перевезення. Графікових відправка на увазі, що відправка здійснюється прямими маршрутами за певним часовим графіком. А кільцева перевезення означає, що порожні і навантажені вагони слідують тільки в складі маршрутів строго за графіком. Передбачена обопільна відповідальність по даному виду відправки (допускається відхилення від графіка - не більше 4 годин). Горизонт планування даних графікових відправок становить від 1 місяця до 1 року. Вартість графи овой відправки на 20% більше діючого ж / д тарифу (перевезення на особливих умови). Механізм цих відправок був випробуваний з компанією "Кернел" при відправленнях з "нитках графіка". УЗ збирається нарощувати цей вид відправлень зерна залізницею ", - говорить Ткачов.
 
УЗ планує щодоби формувати приблизно 15 маршрутних відправок з власних вагонів. При розподілі вагонів УЗ найперший пріоритет буде віддаватися графікових отправкам (але не більше 10 маршрутів на добу). Ще приблизно 5 маршрутів планується продавати на торгах ProZorro. При цьому буде вжито заходів, щоб не було накладення графіків відвантаження. Вагонні відправки і збірні / ступінчасті маршрути взагалі не планується здійснювати в вагона УЗ (тільки прямі маршрути).
 
"Керівництво УЗ прислухалося до пропозицій учасників ринку і переглянуло порядок користування вагонами УЗ при вантажних операціях. Термін нарахування плати за перенесення наступної вантажний операції продовжений з 48 до 72 годин. Далі УЗ планує поступово знижувати цей період протягом 1-2 років до 36 годин. скоригований порядок буде презентовано громадськості 6-7 серпня 2019 року ", - розповідає Ткачов.
 
Він також пояснив, як УЗ буде розподіляти обмежена кількість маршрутних відправок -15 маршрутів на добу між 140 маршрутними елеваторами. "Це питання дуже турбує учасників ринку, які побоюються преференцій по відвантаженнях деяким великим компаніям. Для виключення цього ризику учасникам ринку пропонується відкрити доступ до інформації про плановані відвантаження (в знеособленому вигляді, без зазначення компанії, але з прозорою інформацією за кількістю вагонів, датою і ж / д станціям). Маючи таку інформацію, учасники ринку зможуть самостійно виявляти можливі зловживання при розподілі вагонів УЗ ", - вважає Ткачов.
 
Він додав, що в УЗ підтвердили проблему з наявністю дизельного палива на залізниці, але сказали, що найближчим часом очікується прибуття танкера з паливом.