Ми беремо участь

Пошукова форма

«Укрзалізниця» передасть всі залізничні вокзали в одну компанію

30 Травень
2019
В «Укрзалізниці» підготували дорожню карту щодо створення філії «Вокзальна компанія», яка повинна почати працювати до кінця 2019 року. Про це розповів директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики «Укрзалізниці» Антон Саболевскій.
 
"Наша мета - вдосконалити систему управління вокзалами, підвищити ефективність їх діяльності, в тому числі за рахунок мінімізації дублюючих функцій. До головних цілей відноситься і скорочення фінансових витрат. Наведу лише одну цифру, що свідчить про необхідність змін: негативний фінансовий результат діяльності вокзалів філії« пасажирська компанія »АТ« Укрзалізниця »за 2018 рік склав 405 млн грн.", - сказав А. Соболевський.
 
Він повідомив, що в компанії планують три етапи реорганізації. Спочатку до філії будуть передані позакласні вокзали, які зараз знаходяться в управлінні філії «Пасажирська компанія». Далі будуть передані поетапно об'єкти I-III класу регіональних філій. Всього на першому етапі відбудеться передача 106 вокзалів. А після настане черга вокзалів IV, V категорій, яких більше 1,2 тис. Згодом до них приєднаються і пункти зупинки, яких у «Укрзалізниці» майже 2,3 тис. Вони будуть передані на баланс підприємства. Відповідно в структурі філії буде майно і персонал.
 
«Персонал, задіяний в станційної роботі, буде переведений як зі складу філії" Пасажирська компанія ", так і з філії" Центр будівельно-монтажних робіт і експлуатації будівель і споруд ". Також це будуть фахівці, які займаються технічним обслуговуванням таких об'єктів. Розрахункова чисельність працівників нової філії на початковому етапі - від 8 до 8,5 тис. Чоловік. Всі вони будуть переведені з інших підрозділів. У перспективі ми бачимо потенціал оптимізації штату при впровадженні нових технологій управління вокзалами », - сказав А. Саболевскій.
 
За його словами, при реорганізації «Укрзалізниця» вирішила слідувати німецької моделі управління вокзалами (коли всі вокзали та пункти зупинки передаються на баланс одного філії). Її використовувала державна залізнична компанія Deutsche Bahn, коли створила окрему структуру - DB Station & Service. На момент заснування в 2001 році вона мала в управлінні майже 11 тис. Об'єктів, тепер же їх всього 5,5 тис.
 
«Частина вокзалів була закрита або оптимізована. Цікавий момент: в Німеччині залізничну станцію може купити будь-хто. Дуже багато випадків, коли на малодіяльних ділянках новими власниками cстановятся не тільки юридичні, а й фізичні особи. Для них це засіб здійснення комерційної діяльності. Хтось тоберет з метою розвитку туризму, однак іноді і обслуговують поїзда. У країнах Євросоюзу відпрацьований механізм виставлення на продаж станцій через аукціони », - зазначає А. Саболевскій.
 
Всього з 1999 року, за словами А. Саболевского, на торгах в Німеччині було продано більше 2,1 тис. Вокзалів. Причому частина - за символічну ціну в 1 євро, за умови інвестування в розвиток.
 
Більш того, на думку А. Саболевского, далеко не кожен вокзал після реформи буде мати начальника.
 
«Ми відходимо від того, що кожен вокзал повинен мати начальника. Виділено базові структурні підрозділи, керівники яких будуть управляти вокзалами на прилеглій території. Наприклад, глава станційного комплексу "Київ-Пасажирський" стане управляти вокзалами в Жмеринці та Фастові. А, наприклад, начальник вокзалу "Львів" буде відповідати за об'єкти на пасажирських станціях Трускавець, Моршин, Самбір. Ми відпрацювали чітку ієрархію, в якій буде виділено 19 "якірних" вокзалів - по два-чотири на кожен регіональний філіал », - описує новації А. Саболевскій.
 
Нагадаємо, раніше голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов озвучував плани почати передавати залізничні вокзали в концесію з 2019 року.
 
У жовтні 2017 року Є. Кравцов уже заявляв, що хоче залучити приватних інвесторів для оперування пасажирськими вокзалами в Україні.
 
«Ми плануємо провести роботу по державно-приватному партнерству в сфері реконструкції пасажирських вокзалів. Адже сьогодні ми маємо велику інфраструктуру вокзального господарства. Перспективою є залучення приватних інвесторів для оперування вокзалами », - заявляв Є. Кравцов.