Ми беремо участь

Пошукова форма

Вступили в дію нові дорожні стандарти, щоб змусити водіїв їздити повільніше

04 Листопад
2020

До сих пір офіційно дозволеними засобами заспокоєння руху були кільцеві розв'язки, підняті пішохідні переходи, звуження смуг руху і "лежачі поліцейські".

В Україні вступили в силу нові стандарти дорожньої інфраструктури, покликані спонукати водіїв їздити повільніше.

Згідно зі змінами, внесеними до документ "ГОСТ 4123: 2020 Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху. Загальні технічні вимоги", перелік засобів заспокоєння руху або traffic calming measures розширюється.

Відзначається, що до сих пір офіційно дозволеними засобами заспокоєння руху були кільцеві розв'язки, шумові смуги, підняті пішохідні переходи, звуження смуг руху, направляючі острівці і "лежачі поліцейські".

Тепер до них додадуться острівці безпеки, бордюрні розширення, чокери і розділові смуги.

"Нові стандарти дорожньої інфраструктури спрямовані на зниження швидкості руху як в населених пунктах, так і поза ними. За основу нового стандарту обрана концепція VisionZero або" Нульове бачення ". Її мета - зведення цифри смертності на дорозі до нуля, завдяки продуманій системі безпеки. Наприклад , завдяки зменшенню ширини смуг, мінімальної кількості реклами, поділу зустрічних потоків зеленою зоною, антікарманам, кільцевим перехресть, висвітлення переходів ", - йдеться в повідомленні.

Крім того, повідомляється, що нові стандарти дозволять встановити острівці безпеки, які змусять водія дещо змінити траєкторію руху, чокери - суцільні розширення або острівці, які звужують проїжджу частину, а також центральні (підняті) острівці, розташовані уздовж осі проїжджої частини.

"Вплив людського фактора враховують при будівництві та проектуванні доріг у всьому світі, адже водій знаходиться в стресі, його увага розсіюється і помилитися дуже просто. Завдяки додатковим перешкодам, які прописані в ГОСТ, водії вибирають постійну швидкість, замість того, щоб постійно розганятися і екстрено гальмувати ", - додали в" Укравтодорі ".

Вперше в Україні був розроблений стандарт заходів і засобів для заспокоєння дорожнього руху, згідно з яким, з 1 листопада на автошляхах України, крім "лежачих поліцейських", почнуть використовувати острівці безпеки, бордюрні розширення, чокери і розділові смуги.