
Міністр інфраструктури України Владислав Криклій провів 22 жовтня, робочу зустріч зі старшим віце-президентом холдингу «VDL Group» Рольфом-Яном ЦСДП. Сторони обговорили можливу співпрацю у розвитку транспортної інфраструктури України, зокрема електротранспорту.
У зустрічі також взяли участь Надзвичайний і пленіпотентний посол України в Нідерландах Всеволод Ченцов, заступник міністра інфраструктури цифрового розвитку, цифрових перетворень і цифровізації Анатолій Клімашевський, президент концерну «Електротрон» юрій Бубен, представники міністерства і холдингу «VDL Group».
В ході переговорів Владислав Криклій повідомив, що в рамках реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року Міністерство інфраструктури тісно співпрацює з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) і Європейським банком реконструкції і розвитку (ЄБРР) по проектам, спрямованим на розвиток міського електротранспорту в Україні .
Серед них в активній фазі реалізації спільний проект з ЄІБ «Міський громадський транспорт України I», за допомогою якого оновлюються парки громадського транспорту в 11 містах України на загальну суму 200 мільйонів євро. Крім того, агентство планує додатково залучити 200 млн євро на розвиток екологічно чистого транспорту за рахунок реалізації другої частини проекту з ЄІБ «Міський громадський транспорт України II».
Владислав Криклій акцентований на тому, що кількість електромобілів в Україні неухильно зростає, тому важливим питанням для відомства залишається створення розвиненої мережі зарядної інфраструктури, яка дозволила б власникам електромобілів комфортно пересуватися не тільки в межах населених пунктів, а й в міжміському русі.
Тому спільно з фахівцями та вченими міністерство працює над внесенням нових змін до державних будівельних кодекси з планування та розвитку територій, які дозволили б розміщення електрозарядних станцій на всіх дорогах загального користування. В даний час чинне ДБН «Планування і розвиток територій» передбачає обов'язкове розміщення електрозарядних станцій (ЄЕЗ) на основній мережі населених пунктів, а також на автомагістралях національного значення. Однак їх обсяги конкретно не визначено з урахуванням існуючої кількості електромобілів і зростання в майбутньому. Крім того, діючі норми не передбачають ЄНП на дорогах загального користування місцевого значення.
За словами міністра, уряд України опрацювати можливість створення стимулюючих заходів для розвитку внутрішнього ринку електромобілів. У зв'язку з цим у Верховній Раді вже зареєстровані закони No3476 і No3477, які передбачають ряд податкових і митних пільг на виробництво електромобілів в Україні. У той же час представники бізнесу з Китаю, США та Німеччини зацікавлені у виробництві електромобілів і акумуляторів на території України, але чекають преференцій від держави. Тому головним завданням української сторони таким чином є створення умов для створення власного виробництва електромобілів.
У свою чергу, Рольф-Ян ЦСДП повідомив про готовність співпрацювати з Україною у розвитку транспортної інфраструктури та міського електротранспорту.