Сполучені Штати планують стягувати плату за док-станцію в портах США з будь-якого судна, яке є частиною флоту, який включає судна китайського виробництва або під китайським прапором, і спонукатимуть союзників діяти подібним чином або зазнати помсти, йдеться в проекті указу. Адміністрація президента США Дональда Трампа розробляє проект указу, щоб відновити вітчизняне суднобудування та послабити вплив Китаю на світову судноплавну галузь. Вирішення проблеми зростаючого домінування Китаю на морях і зменшення готовності військово-морських сил США є рідкісним питанням консенсусу між законодавцями від Республіканської та Демократичної партії США. За даними Центру стратегічних і міжнародних досліджень, на китайських суднобудівників припадає понад 50% усієї вантажопідйомності торговельних суден, що виробляється у світі щороку, порівняно з лише 5% у 1999 році. Цей приріст був отриманий за рахунок суднобудівників у Японії та Південній Кореї. Пік суднобудування в США припав на 1970-ті роки, і зараз на нього припадає незначна частина продукції галузі. Проект указу від 27 лютого, розглянутий Reuters у четвер, пропонує стягувати збори з будь-якого судна, яке заходить у порт США, «незалежно від того, де воно було побудоване чи під прапором, якщо це судно є частиною флоту, який включає судна, побудовані або під прапором КНР (Китайської Народної Республіки)».Зв'язатися з адміністрацією США та китайськими чиновниками для коментарів не вдалося. Документ базується на пропозиції офісу торгового представника США минулого місяця щодо стягнення зборів у розмірі до 1,5 мільйона доларів із побудованих у Китаї суден, які заходять у порти США після розслідування зростаючого домінування Китаю у світовому суднобудівному, морському та логістичному секторах. Ключова відмінність полягає в тому, що проект виконавчого наказу не містить формулювань USTR, які стверджують, що портові збори з флоту будуть накладатися, якщо на кораблі китайської побудови припадає 25% або більше суден, що працюють, запланованих до доставки або на замовлення. Він також не вказав вартість цих зборів у доларах і не сказав, як вони будуть розраховуватися.Вантажні судна, наповнені транспортними контейнерами, видно в порту Окленда, коли торгова напруга загострюється через тарифи США. План може спричинити значні витрати для великих контейнерних перевізників, включаючи китайську COSCO, швейцарську MSC, данську Maersk і Тайвань Evergreen Marine а також на операторів суден, які перевозять продукти харчування, паливо та автомобілі. Раніше цього тижня генеральний директор MSC Сорен Тофт заявив, що найбільший у світі контейнерний перевізник може відвідувати менше портів США, щоб обмежити вплив нових зборів. У проекті виконавчого указу також міститься заклик до офіційних осіб США залучити союзників і партнерів для вжиття аналогічних заходів або ризикувати помстою.
Згідно з проектом указу, США також запровадять мита на китайське обладнання для обробки вантажів.
"Національна безпека та економічне процвітання Сполучених Штатів знаходяться під загрозою через несправедливу торговельну практику Китайської Народної Республіки в морському, логістичному та суднобудівному секторах", - йдеться в проекті указу.
У середу агентство Reuters повідомило про плани запровадити мито на імпорт, що прибуває на суднах китайського виробництва, згідно з проектом інформаційного листа виконавчого наказу з 18 пунктів.
Французька авіакомпанія CMA CGM заявила в четвер, що протягом наступних чотирьох років розширить свій флот American President Lines під прапором США до 30 з 10 зараз.
CMA CGM є третьою у світі за величиною компанією з перевезення контейнерів і входить до альянсу з компаніями, що спільно використовують судна включаючи COSCO. Він включає глобального роздрібного торговця Walmart як головний клієнт і минулого тижня заявив, що запропоновані США портові збори на побудовані в Китаї судна вплинуть на всі судноплавні компанії.




