
06 Липень
2021
Ставки і терміни контрактів, що укладаються особливо різко збільшилися в останні п'ять тижнів.
Фрахтові ставки на контейнеровози терміном на кілька місяців зберігаються на астрономічних рівнях -
понад 100 тис. Доларів на добу.
Про це пише ЦТС з посиланням на Порти України.
За інформацією American Shipper, 15-річний контейнеровоз S Santiago місткістю 5 тис. TEU був
зафрахтований за ставкою 135 тис. Доларів на добу на термін від 45 до 90 днів. За даними Alphaliner,
судно CO OSAKA місткістю 4,5 тис. TEU було зафрахтоване на два місяці за ставкою 125 тис. Доларів на
добу.
Глава MPC Container Ships Костянтин Баак охарактеризував поточні рівні чартерних ставок як
"астрономічні" і повідомив про нову угоду на ще більш неймовірних умовах.
За його словами, тепер нормальним для судів в районі 5 тис. TEU є укладення контракту фрахтування
на термін від двох до чотирьох років. Більш короткострокові контракти передбачають дуже значну
премію. "Ми тільки що зафрахтували судно місткістю 2800 TEU на термін від 65 до 80 днів за ставкою
понад 100 тис. Доларів в добу", - повідомив Баак, підкресливши, що вартість одного контракту
фрахтування склала 8 млн доларів.
Баак повідомив, що MPC Container Ships вже зафрахтувала близько 30 суден в цьому році, і в цьому
році має бути продовжити чартеру для ще 26 суден. Він зазначив, що і ставки і терміни контрактів, що
укладаються особливо різко збільшилися в останні п'ять тижнів, і "кінця цьому не видно". Він також
звернув увагу на те, що вільного тоннажу на ринку практично немає. Збільшення терміну контрактів,
що укладаються позначає, що пропозиція тоннажу на ринку буде і далі скорочуватися.
Хоча ставки фрахтування знаходяться на безпрецедентно високому рівні, деякі гравці все ж вирішують
продавати свої судна. Раніше в цьому місяці британська компанія Borealis Finance продала компанії
Global Ship Lease 12 своїх судів за 232,9 млн доларів. В інтерв'ю Tradewinds генеральний директор
Borealis Крістоф Топфер пояснив, що незважаючи на великий оптимізм, який вселяє нинішня ринкова
ситуація, коли-то їй все ж "прийде кінець".
Серед інших недавніх угод Freightwave зазначає продаж минулого місяця двох судів Capital Product
Partners 2016 року побудови місткістю по 9 тис. TEU і продаж Songa Container всього свого флоту з 11
суден компанії MPC Containers.
Коментуючи рішення про продаж судів, глава Capital Product Partners Джеррі Калогіратос сказав: "Ми
отримали рекордно високу ціну. Коли ви продаєте суду на подібному ринку, ви повинні запитати: що
ви зробите з грошима, отриманими від продажу в порівнянні з тим, що ви б отримали на чартерному
ринку, плюс ризик залишкової вартості? ". За його словами, продаж двох судів вивільнила близько 100
млн доларів капіталу, і частина цих грошей компанія має намір інвестувати в придбання нових, більш
великих, більш енергоефективних, більш екологічних суден з гібридними скрубберами і збільшеною
рефрижераторною ємністю, з домовленостями про чартер на 10 років.
Говорячи про перспективи розвитку чартерного ринку Калогіратос визнав, що "короткострокові
перспективи дуже хороші, і чартерний ринок набирає силу". Він припустив, що ринок продовжить
сприяти судновласникам в наступному році, однак починаючи з 2023 ризики будуть наростати в міру
введення в експлуатацію нового тоннажу, активно замовляється зараз.
Калогіратос також зазначив, що поточні рекордно високі ставки обумовлені пов'язаним з пандемією
дефіцитом тоннажу - затори почалися в портах західного узбережжя США, потім в Янтьяне, а тепер і в
Північній Європі.