
Одним із джерел фінансування ремонтів і будівництва доріг можу стати проекти державно-приватного партнерства.
У планах "Укравтодору" на 2021 рік - ремонт і будівництво ніж 6800 км доріг державного значення, а також впровадження моделі ДПП в дорожній сфері.
Про це в ході презентації першої Програми державно-приватного партнерства в дорожній галузі заявив глава "Укравтодору" Олександр Кубрак.
"У 2020 році дорожній сектор став державним пріоритетом. У планах на 2021 рік - ремонт і будівництво ніж 6800 км доріг. Основні джерела фінансування - Дорожній фонд, залучені кошти під держгарантії, кредити від МФО. Четвертим джерелом фінансування в наступному році можуть стати проекти державно приватного партнерства ", - сказав Кубрак.
Як уже повідомлялося раніше, на даний момент підготовлені перші шість проектів ДПП в дорожній сфері:
- ділянку дороги М-03 від Борисполя до Полтави;
- частина дороги М-06 від Києва до Рівного;
- маршрут від Дніпра до Кривого Рогу і Миколаєва (М-04, Н-11);
- маршрут Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19);
- маршрут Харків-Дніпро-Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);
- частина дороги М-14 від Херсона до Миколаєва.
Їх загальна протяжність - 1398 км. Загальний обсяг інвестицій - близько 1,5-2 млн дол. Це будуть "браунфілд проекти" (тобто вже існуючі дороги), але невелика частина також буде мати на увазі будівництво нових доріг.
Що стосується термінів реалізації, то до весни наступного року будуть розроблені ТЕО і прийнято рішення про підготовку конкурсів, навесні-влітку 2021 року будуть розроблені проекти договорів ДПП, восени 2021 року повинні бути оголошені перші конкурси.
"ДПП - це не про платні автодороги, а про" дорогах в розстрочку ", коли держава залучає приватні інвестиції в будівництво, а інвестор реалізує проект за свої гроші і після здачі дороги в експлуатацію отримує платежі від держави. Це вигідно всім", - прокоментував міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
Раніше в "Укравтодорі" вже відзначали, що перший проекти ДПП в дорожній галузі не передбачатимуть запровадження платних доріг. У відомстві заявляли, що інвестор буде заробляти на придорожньої інфраструктури. Під такою інфраструктурою маються на увазі заправні станції, заклади громадського харчування, рекламні площі, оренда.