Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

ЄС ПОЧИНАЄ ПЛАНУВАТИ НОВУ СТРАТЕГІЮ ДЛЯ РОЗВИТКУ СВОГО МОРСЬКОГО СЕКТОРУ

22 Травень
2025

 

Минулого тижня міністри судноплавства країн-членів ЄС зібралися в Щецині, Польща, щоб розробити стратегію підвищення конкурентоспроможності європейського суднобудування та судноплавства в умовах постійно зростаючої конкуренції з боку Азії.

Під час «неформальної» зустрічі міністри обговорили можливості майбутньої морської промислової стратегії ЄС, враховуючи політичні та ринкові фактори. Конференція завершилася спільною декларацією держав-членів, яка отримала схвальне схвалення суднобудівників та судновласників ЄС.

«Щецинська декларація є ключовим моментом для європейської морської промисловості, особливо для морської виробничої галузі, якій надто довго бракувало політичної підтримки та дієвих заходів, незважаючи на недобросовісну конкуренцію з боку Азії», – сказав Альберто Маестріні, голова асоціації суднобудівників SEA Europe. «Європа повинна захищати свою морську промислову базу та не може обійтися без комерційного суднобудування, якщо хоче забезпечити свій військово-морський потенціал, взаємозбагачення між комерційною та військово-морською промисловістю та суверенітет».

Асоціації судновласників Європейського співтовариства (ECSA), голос судноплавства ЄС, наголосили, що, на відміну від аналогічних зусиль у Сполучених Штатах, Щецинська декларація не є протекціоністською. Натомість вона зосереджена на інвестиціях в інновації та конкурентоспроможність, а також наголошує на «рівних умовах гри» глобальних (а не європейських) правил судноплавства.

За словами ECSA, декларація містить багато цікавого для власників з ЄС, зокрема схвалення деяких основних пріоритетів асоціації:

- заклик до вжиття регуляторних заходів для стимулювання виробництва зеленого палива, яке буде необхідним для дотримання вимог, але наразі його важко знайти

- заходи щодо гарантування вартості дорогого чистого палива за рахунок доходів від СТВ

«Ми вітаємо підтримку ключових пріоритетів для європейських судновласників, таких як необхідність зниження ризиків інвестицій у чисте паливо та технології, а також підтримка відповідної регуляторної та податкової бази», – заявив генеральний секретар ECSA Сотіріс Раптіс.

SEA Europe схвалила зосередження декларації на ключових проблемах європейського суднобудування. Асоціація подякувала міністрам ЄС за визнання стратегічної ролі суднобудівних заводів ЄС у сфері безпеки та оборони; ключової ролі технологій декарбонізації у позиціонуванні морського виробництва ЄС як лідера; деструктивного впливу програм субсидування суднобудування країн, що не входять до ЄС; повної залежності власників судів ЄС від азійських суднобудівних заводів щодо тоннажу; та обмежувального впливу банківських правил ЄС на фінансування суден ЄС.