Цього року глобальний морський сектор стикається з хвилю нових нормативних актів, які створять нові, дуже складні проблеми дотримання вимог. Від екологічних показників до еволюції стандартів безпеки та безпеки, галузь судноплавства стикається з цілою низкою нових правил, спрямованих на забезпечення безпечної роботи та зменшення викидів парникових газів (ПГ).
У цій статті Стаматіс Фраделос, віце-президент із питань регулювання в Американському бюро судноплавства, пояснює, що насправді означає потік нових правил і як оператори можуть пережити період змін.
Глобальна перспектива оновлень нормативних документів
На глобальному рівні Міжнародна морська організація (IMO) публікувала важливі нові правила протягом останніх п’яти років, консультуючись з іншими, але багато важливих оновлень лише зараз або очікується, що вони стануть застосовними.
Вони мають широкий спектр наслідків, які можна розділити на дві ключові сфери: по-перше, захист навколишнього середовища. Це стосується міжнародних зусиль, спрямованих на покращення дизайну суден, ефективності експлуатації та зменшення залежності світу від викопного палива; отже, зниження впливу сектору на навколишнє середовище.
По-друге, акцент на безпеці на морі, особливо пов’язаний з використанням альтернативних видів палива, а також важливість надійних протоколів кібербезпеки.
Кіберзагрози: навігація в неспокійних водах
Кіберзахист залишається надзвичайно важливим для морського сектору. Нещодавня цифровізація суден у поєднанні зі зростанням геополітичної напруженості створила ідеальний шторм.
Були повідомлення про сплеск інцидентів у 2024 році, але справжні масштаби наслідків сьогодні ще невідомі. Офіційна статистика виявила принаймні 64 кіберінциденти, націлені на морські організації, у 2023 році, згідно з Університетом прикладних наук Нідерландів NHL Stenden. За десять років до цього їх було три, а в 2003 році – нуль.
Відповідно до звіту за 2023 рік , у середньому кібератака в морській галузі коштує цільовій організації приблизно 550 000 доларів США – порівняно зі 182 000 доларів США у 2022 році. Вимоги щодо викупу зросли більш ніж на 350%, із середньою виплатою викупу в 3,2 мільйона доларів США у 2023 році – порівняно з 3,1 мільйона доларів США у попередньому році.
У відповідь на посилення стурбованості щодо безпеки на морі в цифровому світі, IMO опублікувала кілька стандартів за останні роки з метою підвищення стандартів безпеки суден. Серед них — удосконалення підготовки екіпажів, впровадження нових технологій і забезпечення відповідності міжнародних норм інноваціям, таким як автономне судноплавство.
Працюємо над безуглецевими подорожами
У липні 2023 року ІМО прийняла «Переглянуту стратегію ІМО щодо скорочення викидів парникових газів із суден до 2023 року», яка включала цілі щодо боротьби зі шкідливими викидами. Цілі розбиті на чотири ключові сфери:
1. Щоб знизити інтенсивність викидів вуглецю на нових кораблях, посиливши вимоги до їх енергоефективності.
2. Зменшити викиди CO2 на одну транспортну роботу в середньому по міжнародному судноплавству щонайменше на 40% до 2030 року порівняно з 2008 роком.
3. Запровадження технологій з нульовим або майже нульовим викидом парникових газів, палива та/або джерел енергії, щоб до 2030 року становити принаймні 5%, прагнучи досягти 10% енергії, що використовується міжнародним судноплавством.
4. Зменшення викидів парникових газів від міжнародного судноплавства порівняно з 2008 роком:
• На 20%, прагнучи до 30% до 2030 року
• На 70%, прагнучи до 80% до 2040 року
• Звести до нуля приблизно до 2050 року.
Короткострокові та середньострокові заходи з охорони навколишнього середовища
Очікується, що Комітет із захисту морського середовища ІМО (MEPC) завершить роботу та затвердить серію коротко- та середньострокових заходів, які ляжуть в основу цих амбітних екологічних цілей, до квітня 2025 року з очікуваним розгортанням до 2027 року.
Один елемент, ймовірно, зосереджуватиметься на вимірюванні інтенсивності викидів парникових газів на судні на основі спожитої на борту енергії від колодязя до прокидання (WtW) — стандарт палива парникових газів (GFS) — у поєднанні з поетапним зниженням інтенсивності палива парникових газів (GFI) з часом. Це рівняння стосуватиметься можливого коригувального коефіцієнта для суден, що обслуговують порти країн, що розвиваються.
Крім того, планується встановити ціну на викиди вуглекислого газу (CO2), щоб стимулювати судновласників і операторів зменшувати викиди шляхом вибору більш чистого палива, такого як синтетичне паливо, отримане з відновлюваних джерел, а також впровадження енергоефективних технологій.
Ми також можемо очікувати посилення управління фондом у рамках компетенції IMO. Це підкреслює необхідність прозорості, підзвітності та належного управління доходами, а також збалансованої географічної репрезентативності його членів.
Ключові пріоритети для Сполучених Штатів
1) Кібербезпека
Згідно з міжнародним планом захисту судноплавних і портових компаній від зловмисників в Інтернеті, Робоча інструкція з управління кіберризиками суден (CVC-WI-027), опублікована в жовтні 2020 року та переглянута в жовтні 2023 року, містить вказівки щодо підходу Берегової охорони США (USCG) до оцінки кіберризиків на комерційних суднах.
У ньому викладено очікування від суден і компаній під прапором США щодо інтеграції управління кіберризиками в їхні системи управління безпекою (SMS). Крім того, судна під іноземним прапором, які заходять у порти США, повинні мати відповідну інформацію про управління кіберризиками у своїх SMS.
Крім того, виконавчий наказ, підписаний у лютому 2024 року, наказує боротися з кіберзагрозами шляхом оновлення частини 6 розділу 33 Кодексу федеральних нормативних актів (CFR), який включає протокол кібербезпеки. Розпорядження визначає «кіберінцидент» і встановлює вимоги щодо звітності про них. Ця вимога щодо звітності також стосується суден під іноземним прапором, які працюють у водах і портах США.
Крім того, USCG вжила заходів для оновлення своїх правил безпеки на морі. Це запропоноване правило запровадить кілька вимог до власників або операторів суден, об’єктів і об’єктів зовнішнього континентального шельфу під прапором США. Він зобов’язує впроваджувати заходи кібербезпеки, спрямовані на визначення ризиків, виявлення загроз і вразливостей, захист критично важливих систем і полегшення відновлення після кіберінцидентів.
2) Посилення захисту навколишнього середовища на морі
У жовтні 2024 року Агентство з охорони навколишнього середовища США (EPA) опублікувало своє остаточне правило відповідно до Закону про випадкові викиди з суден (VIDA). Він встановив федеральні стандарти продуктивності для пристроїв контролю забруднення морського середовища, які застосовуються до скидів у води США та прилеглу зону.
USCG має розробити відповідні правила впровадження, відповідності та забезпечення виконання протягом двох років. Ці правила можуть включати вимоги щодо проектування, виготовлення, тестування, затвердження, встановлення та використання пристроїв, необхідних для відповідності стандартам EPA.
Правило EPA набуло чинності 8 листопада 2024 року; однак федеральні стандарти набудуть чинності лише після того, як USCG завершить роботу над своїми правилами. До того часу залишатимуться в силі існуючі вимоги Генерального дозволу на судно (VGP) 2013 року та вимоги USCG відповідно до розділу 1101 Закону про запобігання та контроль немісцевих водних організмів (NANPCA).
Відповідно до VIDA встановлено два типи стандартів. Загальні стандарти поділяються на три категорії:
• Загальна експлуатація та обслуговування
• Управління біообростанням
• Нафтовий менеджмент
Спеціальні стандарти стосуються скидів 20 різних одиниць обладнання та систем. Нові вимоги принаймні такі ж суворі, як і в VGP. Ми можемо очікувати, що вони перейдуть у положення, які відображатимуть національні технологічні стандарти ефективності, покращуватимуть ясність, посилять ефективність і впровадження, а також включатимуть нову інформацію та технології.
Правила Каліфорнійської ради з повітряних ресурсів (CARB) 2020 р. на причалі
Тепер судна, які відвідують Каліфорнію, повинні повідомляти про кожен візит протягом 30 днів після відправлення та відповідати вимогам щодо непрозорості. Відповідність контролю викидів також вступить в силу. Два роки тому контейнеровозні та рефрижераторні вантажні судна, а також пасажирські круїзні судна повинні були відповідати цим вимогам, тоді як судна, що перевозяться/навантажуються, і танкери, які відвідують порти Лос-Анджелеса або Лонг-Біч, тепер відповідають вимогам станом на січень 2025 року, і, нарешті, всі решта танкерів повинні відповідати до січня 2027 року.
Окрім зв’язку з регульованим терміналом принаймні за сім днів до прибуття, судна повинні відповідати вимогам, зменшуючи викиди під час перебування на терміналі. Це може означати підключення до берегового джерела живлення, застосування схваленої CARB Стратегії контролю викидів (CAECS) або схваленої інноваційної концепції протягом двох годин після прибуття судна до причалу, продовжуючи працювати до однієї години до того, як лоцман підніметься на борт судна для відправлення.
Розвиток обізнаності для управління невизначеністю
Залишається невизначеність, оскільки ІМО та регуляторні органи в конкретних країнах працюють над завершенням розробки політики безпеки та охорони навколишнього середовища. Морські та судноплавні організації повинні прийняти проактивний підхід, щоб підготуватися до відповідності, підвищуючи свою обізнаність про нові правила на горизонті. Обізнаність допоможе їм плавно керувати курсом до відповідності в довгостроковій перспективі. Звіт про регулятивні тенденції та вплив ABS, який містить оновлені вказівки, які допоможуть орієнтуватися в нормативному ландшафті, можна завантажити тут .
Стаматіс Фраделос є віце-президентом з питань регулювання в Американському бюро судноплавства.




