Ми беремо участь
uk

Пошукова форма

ТАРИФИ НА МЕТАЛ ВПЛИВАЮТЬ НА АВТОМОБІЛЬНУ ПРОМИСЛОВІСТЬ

13 Лютий
2025

Оголошення про встановлення 25% мит на імпорт сталі та алюмінію до США зайняло більшість колонок, у світі логістики також може вплинути менш розголошений виконавчий наказ, який може відкрити двері для хабарництва в іноземних угодах.

Розпорядження, яке призупиняє виконання Закону про корупцію за кордоном (FCPA), який міг би заднім числом підтримувати обвинувачені підприємства, передбачає, що заборона хабарництва завдала шкоди США.

«Американська національна безпека значною мірою залежить від того, чи Сполучені Штати та їхні компанії отримають стратегічні бізнес-переваги, чи то в критично важливих корисних копалинах, глибоководних портах чи іншій ключовій інфраструктурі чи активах», — йдеться у документі.

«Але надмірне і непередбачуване застосування FCPA проти американських громадян і компаній — нашим власним урядом — для рутинної ділової практики в інших країнах не тільки витрачає обмежені ресурси прокуратури, які можна було б присвятити збереженню американських свобод, але й активно шкодить американській економічній конкурентоспроможності та, отже, національній безпеці.

«Тому політика моєї адміністрації полягає в тому, щоб зберегти президентські повноваження щодо ведення зовнішніх справ і зміцнення американської економічної та національної безпеки шляхом усунення надмірних бар’єрів для американської торгівлі за кордоном».

У розпорядженні зазначено, що буде період перегляду тривалістю 180 днів, протягом якого не буде проводитися жодних нових розслідувань FCPA, усі існуючі розслідування будуть переглянуті, а політики оновлені, «за потреби», для забезпечення «американської конкурентоспроможності».

Цей період може бути продовжений ще на 180 днів. Існуючі та минулі примусові дії будуть переглянуті.

«Це настільки несправедливо, що американським компаніям не дозволяється давати хабарі, щоб вести бізнес за кордоном», — казав пан Трамп у 2020 році.

Джейсон Міллер, професор ланцюга постачання в Університеті штату Мічиган, зазначив у соціальних мережах; «Можливо, існує думка, що хабарі компенсуватимуть усі мита у відповідь, які США збираються запровадити на свій експорт, завдяки фіксації тарифів POTUS?»

Він додав: «Я виховувався з уявленням про Сполучені Штати як про «сяюче місто на пагорбі», цитуючи Рональда Рейгана. Припинення застосування законів про боротьбу з хабарництвом є кроком назад. Шкода моральному авторитету США набагато переважує будь-який закордонний бізнес, який можна було б виграти такими діями».

Проте більшість країн світу все ще не втомилися від рішення ввести 25% мита на імпорт сталі та алюмінію. Зараз країни шукають шляхи реагування; як і з попередніми заявами про тарифи, тут необхідно домовитися.

У виконавчому наказі зазначається: «якщо Сполучені Штати та [будь-яка] країна знайдуть задовільний альтернативний спосіб усунути загрозу національній безпеці, наприклад, щоб президент вирішив, що імпорт із цієї країни більше не загрожує завдати шкоди національній безпеці, я можу зняти або змінити обмеження на імпорт сталевих виробів із цієї країни та, якщо необхідно, скорегувати тариф, який застосовується до інших країн…»

Мита 2018 року застосовувалися до сировини, але тепер включають імпортні запчастини, критичні для інших галузей промисловості, зокрема автомобільного сектора.

Близько 25% сталі, яка використовується в США, імпортується, Канада, Бразилія та Мексика є найбільшими експортерами, за якими йдуть Південна Корея та В’єтнам. Торік на Мексику та Канаду припадало близько 40% імпорту сталі США.

І майже половина алюмінію, який використовується в США, імпортується, на Канаду припадає 79% цього обсягу, а Мексика знову є основним постачальником.

У Alix Partners заявили, що тарифи, які будуть запроваджені наступного місяця, додадуть від 400 до 500 доларів США до ціни автомобіля вартістю 48 000 доларів.

Джон Меннерс-Белл, генеральний директор консультанта та аналітика Ti, сказав The Loadstar : « Оскільки сталь є таким основним компонентом (близько п’ятої частини) вартості виробництва транспортних засобів, нові тарифи неминуче означатимуть вищі ціни для автовиробників США.

«Тарифи є формою оподаткування, а оподаткування впливає на попит, тому вплив буде відчутним у вигляді зниження продажів транспортних засобів або зниження прибутковості, хоча президент Трамп пообіцяв більше зниження податків, що може врівноважити рівняння».

Але мита також можуть призвести до заходів у відповідь. Президент ЄС Урсула фон дер Ляєн сказала: «Я глибоко шкодую про рішення США запровадити мита на європейський експорт сталі та алюмінію. Тарифи – це податки – погано для бізнесу, гірше для споживачів. Невиправдані мита щодо ЄС не залишаться без відповіді, вони викличуть жорсткі та пропорційні контрзаходи.

«ЄС діятиме, щоб захистити свої економічні інтереси. Ми захистимо наших працівників, підприємства та споживачів».

Кінцевим результатом може бути підвищення цін у всьому світі або падіння світової торгівлі автомобільною продукцією, що неминуче вплине на логістику.