Ми беремо участь

Пошукова форма

Ставки фрахту рефконтейнеров ростуть повільніше ставок на сухі контейнери

15 Червень
2021

Ставки фрахту на ринку рефрижераторних контейнерних перевезень помітно виросли на початку 2021 року, але не так різко, як ставки на звичайні сухі контейнери. Про це свідчать дані моніторингу ринку рефперевозок Reefer Shipping Forecaster, підготовленого Drewry.

Фрахтовий індекс Drewry для рефрижераторних контейнерів за перший квартал 2021 року в середньому збільшився на 26% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це обумовлено сезонним зростанням попиту на вантажні перевезення і збільшенням бункерних надбавок.

Поточне значення індексу є максимальним за весь період моніторингу ринку з першого кварталу 2017 року. За прогнозами Drewry, ставки продовжать зростати і в другому кварталі, але набагато більш помірними темпами, ніж ставки на сухі контейнери.

Старший аналітик ринку рефперевозок Drewry Філіп Грей зазначає, що зростання ставок обумовлений дефіцитом обладнання і перевізної місткості, за яку рефконтейнери конкурують з більш прибутковими перевезеннями сухих контейнерів. За прогнозами Drewry, дефіцит рефконтейнеров збережеться ще кілька років, незважаючи на рекордні обсяги виробництва.

Тим часом, перебої в роботі контейнерних ланцюжків привели до значного збільшення попиту на спеціалізовані рефрижераторні суду. Тайм-чартерний еквівалент (TCE - доходи від фрахту і оренди судів за вирахуванням рейсових витрат) знаходиться на найвищому рівні за останні десять років, перевищивши психологічну позначку в 100 центів за кубічний фут на 30 днів. Різка активізація попиту дає підставу прогнозувати деяке зростання флоту в цьому році, однак в Drewry впевнені, що сплеск буде короткостроковим, і далі тенденція останніх 20 років до його скорочення продовжиться.

Попит на рефперевозкі в цьому році, за оцінками Drewry, виросте незначно. Основною причиною цього є епідемія грибкової інфекції Fusarium TR4, що скорочує виробництво бананів. В останньому кварталі 2020 року поставки бананів виросли всього на 1,8%, і з тих пір динаміка приросту сповільнилася. Найзначніше від епідемії фузаріозу постраждали Філіппіни - другий найбільший в світі експортер бананів, який скоротив поставки в 2020 році на 18%. З Азії інфекція поширилася на Латинську Америку і стала загрожувати найбільшому виробнику бананів в світі Еквадору.

Ринок морських перевезень швидкопсувних вантажів скоротився в минулому році на 0,4% - до 130 млн тонн. На поточний рік Drewry прогнозує помірне зростання на рівні 2,7% і прискорення до 4% в наступному.

Скорочення спеціалізованого флоту рефрижераторних суден продовжиться, і динаміка зростання попиту на рефконтейнерние перевезення зрівняється з темпами розширення ринку сухих контейнерних перевезень.

У березні 2021 року індекс чартерних ставок Alphaliner досяг найвищого рівня за 13 років, і аналітики прогнозують, що диктат судновласників буде зберігатися ще протягом деякого часу. Пропозиція на ринку контейнерного тоннажу залишається дефіцитним у всіх сегментах в умовах високого попиту і хронічних заторів в портах.

З листопада 2020 року експедитори фіксують гострий дефіцит контейнерів на тлі різкого збільшення попиту на морські контейнерні перевезення. До грудня чартерні ставки на контейнеровози досягли максимуму, який фіксувався влітку 2008 року, до краху інвестбанку Lehman Brothers.