
Версія проекту наказу доопрацьована з урахуванням зауважень, наданих представниками бізнес-спільноти.
Міністерство інфраструктури України розробило і оприлюднило для обговорення проект наказу "Про деякі питання портових зборів", яким пропонує затвердити нову методику розрахунку розмірів ставок портових зборів в морських портах, а також порядок справляння, обліку та використання коштів від портових зборів, крім використання коштів від адміністративного збору.
Відзначається, що реалізація наказу дозволить визначити механізм розрахунку ставок портових зборів, що дозволить за рахунок коштів, отриманих від портових зборів, здійснювати утримання та розвиток морських портів, каналів, маяків та інших засобів навігаційного забезпечення на рівні, відповідному національним інтересам і вимогам безпеки мореплавання.
"Версія проекту наказу, яка публікується, доопрацьована з урахуванням зауважень, наданих Державною регуляторної службою (рішення від 28 жовтня 2020 року №638) та представниками бізнес-спільноти", - йдеться в публікації.
В МІУ підкреслили, що на сьогоднішній день доопрацювання проекту наказу з представниками бізнес-спільноти триває.
В рамках доопрацювання проекту методики МІУ проводить широке обговорення його положень з представниками бізнес-спільноти та організацій, що представляють його (Європейської бізнес-асоціації, Американської торговельної палати і т. Д.).
Зокрема, в березні 2021 року проводилися зустрічі з метою обговорення проекту методики, за участю фахівців МІУ, АМПУ, представників бізнес-спільноти.
Наступну зустріч планується провести найближчим часом.
Також повідомляється, що зауваження та пропозиції до проекту наказу від фізичних та юридичних осіб приймаються МІУ до 15 травня 2021 року включно в письмовому та електронному вигляді.
Раніше Господарський суд Києва зобов'язав МІУ виконати припис Антимонопольного комітету - і розробити і затвердити прозору і недискримінаційну методику розрахунку розмірів ставок портових зборів, які стягуються в морських портах.
Нагадаємо, 17 березня відбулася зустріч, ініційована АМПУ і Європейською Бізнес Асоціацією, на якій обговорювалися проекти методики розрахунку розмірів ставок портових зборів і порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів. В обговоренні взяли участь представники МІУ, ЄБА, Морський палати, широке коло стейкхолдерів - представників контейнерних ліній, судновласників, портових операторів, юридичних компаній.
Під час дискусії керівник ДП "АМПУ" Олександр Голодницький, зокрема, зазначив: "По-перше, нам потрібно прийняти зрозумілу всім, обґрунтовану методику, яка дисциплінувала б і ДП" АМПУ ", і стейкхолдерів. По-друге, методика - це документ , без якого ми не зможемо відповісти на питання, якою має бути ставка портових зборів. однозначно, ставки портових зборів повинні бути конкурентними, а тому відповідно знижені, в тому числі за рахунок оптимізації витрат і позбавлення ДП "АМПУ" від непрофільних активів. ми однозначно чекаємо зниження рівня ставок портових зборів, але відповідь на це може дати саме методика ".