В ОП "Укрметалургпром" вважають, що в ситуації нарощення обсягів перевезень має йтися про зниження тарифів, щоб більше відправників вантажів поверталося на УЗ.
У першому півріччі 2024 року обсяг перевезень "Укрзалізницею" вантажів збільшився на 17%, і компанія додатково отримала понад 6,5 млрд грн. Тобто, є тенденція збільшення вантажообігу, а це основний показник, який впливає на прибутковість УЗ. Тепер компанія може знизити тариф - щоб залучити ще більше клієнтів, та активізувати розвиток економіки, заявив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.
"В ситуації нарощення обсягів перевезень має йтися про зниження тарифів, щоб ще більше відправників вантажів поверталося на "Укрзалізницю". І всі очікували, що "Укрзалізниця" на тлі того, що суттєво зростає вантажопотік, практично в 1,5 рази, якщо порівнювати місяць на місяць 2022 з 2023 роком, буде знижувати тарифи. Адже у 2022 році тарифи на вантажні перевезення підвищили одномоментно на 70%", - нагадав Каленков.
Він зауважив, що зниження вантажних тарифів УЗ на 20-25% дозволить експортерам переорієнтуватися на "Укрзалізницю" - тобто, вантажопотік зросте ще раз, і "Укрзалізниця" заробить ще більше.
Експерт висловив переконання, що ініціатива щодо чергового підвищення тарифу, це яскравий приклад економічно необґрунтованого рішення, яке негативно вплине на бізнес.
"Тарифи збільшилися у гривнях у 2,5 рази, але навіть у доларах вони збільшились у 1,5 раза. Це впливає на собівартість, а відповідно - на конкурентоспроможність нашої продукції. Ми і так через війну та перебої з логістикою втратили велику кількість наших традиційних ринків. А зараз будемо ще втрачати через собівартість", - резюмував Каленков.
Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.
В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.
Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.