Європарламент схвалив постанову про електронну інформацію про дорожньому транспорті (eFTI). Нові правила покликані прискорити цифровізацію вантажних перевезень шляхом створення електронної платформи, на якій підприємства і органи влади будуть обмінюватися інформацією про дорожні операції.
8 липня Європарламент офіційно схвалив угоду, досягнуту з Радою ЄС в листопаді минулого року про електронний обмін інформацією на транспорті (eFTI). Після прийняття євродепутатами закон буде опублікований в Офіційному віснику Європейського Союзу, а потім вступить в силу в протягом 20 днів.
Що це означає на практиці? Найпізніше до 2025 р (на той час постанова має бути впроваджене в державах-членах) перевізники, які цього хочуть, зможуть використовувати електронні документи в будь-якому місці ЄС. Рішення покликане сприяти скороченню бюрократії і спрощення адміністративних процедур як для влади, так і для підприємців з транспортної галузі. Однак компанії зможуть продовжувати використовувати паперові документи.
На думку брюссельських політиків, завдяки eFTI вантажні перевезення стануть більш ефективними і стійкими. Через вісім з половиною років після прийняття постанови Європейська комісія вивчить, як використовуються нові можливості і повинні бути введені зобов'язання по використанню eFTI.
Час для роботи над технічними стандартами
Європейська комісія тепер має 30 місяців для розробки технічних стандартів для необхідних наборів даних, їх передачі та обробки, а також політики захисту даних. Потім у держав-членів буде ще 30 місяців, щоб створити необхідні електронні платформи, за допомогою яких підприємства і органи в майбутньому будуть обмінюватися інформацією, необхідною для транспортування товарів.
До сих пір в державах-членах контрольним органам не вистачало технічних можливостей для перевірки необхідних законом документів перевізників, переданих в електронному вигляді. Ще однією перешкодою є велика кількість несумісних інформаційних систем для електронної передачі даних між компаніями і органами.
Який зв'язок між eFTI і e-CMR? Ми запитали автора доповіді, євродепутата Андора Делі, яка буде зв'язок платформи EFTI з e-CMR, який прийняли багато країн ЄС. Як пояснює бюро євродепутата, постанову eFTI вводить нові платформи для передачі конкретної інформації, яка підпадає під дію постанови. E-CMR не належить до них, але може збігатися з інформацією на платформі.
«А саме, дані, що містяться в e-CMR, і інформація, необхідна компетентними органами для демонстрації відповідності вимогам нормативної інформації, можуть бути ідентичними», - повідомляє редакції Trans.INFO бюро Андора Делі.
«У цьому випадку e-CMR може відігравати важливу роль докази відповідності. З іншого боку, платформа, використовувана в даний час для електронних накладних, може бути сертифікована як платформа eFTI за умови, що вона відповідає вимогам, викладеним в постанові. В такому випадку у нас є універсальна платформа, яка може використовуватися як в e-CMR, так і в eFTI », - пояснює бюро євродепутата.