Ми беремо участь

Пошукова форма

Вилучення 90% прибутку АМПУ знизить в 2,6 рази обсяг інвестицій в розвиток портової інфраструктури

19 Липень
2019
Збереження ставки відрахування до держбюджету дивідендів Адміністрації морських портів України на рівні 90% призведе до зниження інвестицій в розвиток портової інфраструктури в 2,6 рази.
 
За попередніми розрахунками АМПУ, відрахування 90% від прибутку держпідприємства призведе до того, що капітальні інвестиції Адміністрації морських портів в розвиток 13 українських портів в 2020 році скоротяться до 0,5 млрд грн. Для порівняння в 2018 році, коли розмір дивідендів був 50%, незважаючи на зниження портових зборів на 20%, в розвиток портової інфраструктури було вкладено 1,3 млрд грн.
 
Про це під час робочої поїздки президента Володимира Зеленського в Одесу 13 липня йому розповів керівник АМПУ Райвис Вецкаганс.
 
За його словами, скорочення обсягу капінвестицій в 2020 році не дасть можливості АМПУ продовжити капітальне днопоглиблення і збільшити кількість глибоководних причалів в портах Південний і Чорноморськ, почати реконструкцію причалу №3 в порту Маріуполь (в рамках розвитку аграрного кластера перевалки госстівідором ММТП) і причалу №0 в Миколаївському порту в рамках проекту з китайською корпорацією COFCO. Відсутність достатнього фінансування поставить під загрозу виконання зобов'язання України перед Єврокомісією по перепроектированию і проведення ОВНС проекту розбудови глибоководного судноплавного ходу "Дунай-Чорне море", необхідного для підвищення конкурентоспроможності українських портів на Дунаї.
 
Скорочення інвестицій в портову інфраструктуру з боку держпідприємства, як заявляють в Адміністрації морських портів України, також негативно позначиться на залученні приватних інвестицій в галузь. У держпідприємстві нагадали, що зараз між АМПУ і бізнесом укладено меморандумів і угод з розвитку портової інфраструктури на суму понад 30 млрд грн. На кожну гривню, вкладену АМПУ, доводиться в середньому 5 гривень приватних інвестицій. Однак, без проведення держпідприємством реконструкції причалів та днопоглиблення, вкладення стивидоров в будівництво нових терміналів не матимуть сенсу. Вони просто не зможуть забезпечити використання нових потужностей на старих причалах і глибинах.
 
Раніше ЦТСМ інформував про те, що міністр інфраструктури України Володимир Омелян попросив уряд знизити норму відрахувань від чистого прибутку до бюджету для держпідприємств інфраструктурний галузі з 90% до 30%.
 
"Я вкрай негативно оцінюю рішення Кабінету міністрів збільшити відрахування чистого прибутку держкомпаній в бюджет до 90%. Ми це вже проходили в 2015 році і це був повний колапс для діяльності цих компаній. Тому, ми звернулися до Кабінету міністрів, Міністерству фінансів з проханням переглянути цю норму в контексті морської галузі та авіаційної галузей ", - повідомив міністр. За його словами, міністерство пропонує знизити рівень відрахувань до 30%. Однак, в деяких випадках допустимими можуть бути і 50%. "Але знову ж таки, для Азовських портів точно потрібно ставити максимум 30%, в разі аеропортів теж", - заявив в минулому місяці міністр.
 
Нагадаємо, Кабінет міністрів з 1 січня 2019 роки підняв з 75% до 90% частку прибутку, яку повинні перераховувати до бюджету державні унітарні підприємства та їх об'єднання. Також скасовано пільги зі сплати до бюджету частини чистого прибутку та дивідендів для ряду суб'єктів, в тому числі, для АМПУ і Міжнародного аеропорту Бориспіль. Раніше гендиректор аеропорту Бориспіль Павло Рябікін заявив, що підприємство може згорнути інвестплани через підвищення податкового навантаження з 40% до 90%.