Ми беремо участь

Пошукова форма

Вантажовідправники просять Кабмін не вводити в дію новий договір на перевезення "Укрзалізниці"

23 Травень
2020

Вантажовідправники закликають Кабінет міністрів України заборонити введення в дію нової редакції Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, запропонованого "Укрзалізницею", до його узгодження з галузевими і бізнес-асоціаціями.

Як пише ЦТС, про це йдеться у зверненні президента Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександра Каленкова до прем'єр-міністра Денису Шмигаль.

Як сказано на порталі профільного об'єднання, в зверненні зазначається, що УЗ ввела заборону на планування і перевезення вантажів по залізниці з 01 червня 2020 року через відмову вантажовідправників підписати новий договір з УЗ, в якому передбачено істотне збільшення вартості вантажоперевезень.

"Підписання такого договору УЗ вимагає в односторонньому порядку, хоча більшість вантажовідправників не згодні із запропонованими умовами і виступають категорично проти значного зростання вартості залізничних перевезень, обумовленого цим договором", - сказано в зверненні.

В "Укрметаллургпроме" нагадали і про те, що Антимонопольний комітет рекомендував АТ УЗ утриматися від впровадження нового договору про надання послуг з організації перевезення вантажів ж / д транспортом і продовжити термін дії чинного до завершення доопрацювання його нової редакції, з урахуванням зауважень і пропозицій від операторів ринку вантажних перевезень. Однак зараз, як зазначають в Об'єднанні, ніяких дискусій з цього приводу з УЗ не відбувається.

"Позиція УЗ, спрямована на штучне обмеження експорту, де частка ГМК і продукції аграріїв становить понад 50,0%, призведе до зменшення валютних надходжень в країну. Неможливість для клієнтів, які до сих пір не підписали договір, через незгоду з його умовами , здійснювати перевезення, може мати катастрофічні наслідки для економіки і призведе до значного зменшення обсягу валютних надходжень ", - підкреслив Каленков.

Він закликав уряд заборонити введення в дію нового договору з 01 червня 2020 року і заборонити УЗ встановлювати будь-які обмеження на планування залізничних перевезень через відсутність підписаного договору в новій редакції до остаточного його узгодження з галузевими і бізнес-асоціаціями.

Нагадаємо, що введення в дію нової редакції договору спочатку планувалося з 1 квітня, але було перенесено на два місяці через безліч спірних моментів не узгоджених з учасниками ринку. У провідних бізнес-асоціаціях України, таких як АСС і ЕВА, відзначали невчасність введення нового договору в умовах "коронакрізіса".

Антимонопольний комітет України дійшов висновку, що окремі умови договору можуть призвести до ущемлення інтересів замовників послуг. Тому АМКУ рекомендував УЗ доопрацювати документ.