Ми беремо участь

Пошукова форма

В АМПУ підтримали прийняття Кабміном нового Порядку, який стосується екологічних перевірок в портах

19 Липень
2019
АМПУ вітає затвердження урядом Порядку взаємодії з Державною екологічною інспекцією в разі виявлення випадків скидання судами забруднюючих речовин в межах акваторії порту.
 
Про це, як пише ЦТС, повідомили в Адміністрації морських портів України.
 
"Рішення, прийняте урядом на засіданні 17 липня 2019 - це довгоочікуваний крок, відповідає європейській практиці і сприятиме впровадженню в портах України цивілізованих і прозорих правил контролю за станом екологічної безпеки акваторій морських портів України", - заявив керівник АМПУ Райвис Вецкаганс.
 
В Адміністрації морпортів відзначили, що Порядок взаємодії АМПУ і Державної екологічної інспекції в разі виявлення випадків скидання судами (плавзасобами) забруднюючих речовин в межах акваторії порту чітко розмежовує сферу відповідальності кожного з учасників і встановлює для них чіткий алгоритм дій.
 
АМПУ, згідно з документом, здійснює моніторинг та контроль екологічного стану акваторій морських портів на предмет їх забруднення. У разі виявлення забруднення, АМПУ з метою підтвердження цього факту здійснює відбір проб морської води в фонових точках для визначення концентрацій забруднюючих речовин в місці найменшої антропогенного навантаження і викликає екологічну інспекцію для відбору проб в місці забруднення. Тільки після порівняння показників лабораторного дослідження обох проб і фіксації погіршення якості води в місці забруднення при наявності обґрунтованих підстав вважати, що це забруднення сталося з судна, представники Державної екологічної інспекції України спільно з представниками Морської адміністрації мають право піднятися на борт судна з метою взяття проб на судні.
 
"АМПУ вдячна всім експертам, які разом з нашими фахівцями працювали над підготовкою цього Порядку, особливо Державної регуляторної службі і Європейської бізнес Асоціації, Міністерству інфраструктури та Морської адміністрації. Ми також вдячні президенту України Володимиру Зеленському та його Офісу за особливу увагу до цього питання. Рішення Кабінету міністрів дозволить нам нарешті ввести в Україні прозорі правила проведення перевірок і забезпечити ефективну комунікацію між усіма зацікавленими сторонами - пекло міністрації портів, екоінспекцією і судновласниками ", - сказав Райвис Вецкаганс.
 
Він також зазначив, що наступним етапом має стати затвердження Порядку забору проб і Методики розрахунку збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу в результаті виявлених забруднень.
 
Як писав ЦТС, затверджений напередодні Кабміном Порядок був розроблений Державною регуляторної службою України у взаємодії з бізнес-асоціаціями (Європейською бізнес асоціацією, Американською торговою палатою в Україні).
 
Ще в квітні прем'єр-міністр України підписав постанову Кабміну №367 від 27 березня 2019 року "Про деякі питання дерегуляції господарської діяльності", яке, зокрема, скасовує контроль суднового ізольованого баласту і необхідність узгодження з Державною екологічною інспекцією технології перевантаження по кожному виду вантажів для суден, що знаходяться в морських портах України.
 
Тим часом спроби з боку інспекторів Державної екологічної інспекції проводити перевірки ізольованого баласту продовжилися.