Ми беремо участь

Пошукова форма

Підсумки XVIII Міжнародного тижня з торгівлі та транспорту'2019 в Одесі

11 Липень
2019

В кінці травня в Одесі завершило роботу одне з наймасштабніших і статусних заходів, присвячене проблемам і перспективам розвитку галузі транспорту, логістики та експедирування, - Міжнародний тиждень з торгівлі і транспорту (МНТТ), який ось уже на протязі 18 років служить майданчиком для діалогу між представниками бізнесу, міжнародних організацій та урядами країн-учасниць.

В ц.р. головними темами МНТТ були визначені: нові можливості мультимодальних перевезень в міжнародному сполученні Європа-Азія-Європа, спрощення процедур торгівлі, розвиток цифрових технологій на транспорті, залучення інвестицій для розвитку портової інфраструктури.

В рамках насиченої програми МНТТ був передбачений формат не тільки конференцій і семінарів, а й проведення зустрічей і ділових переговорів між учасниками: представниками міжнародної спільноти, керівного складу українських урядових органів, ключовими операторами логістичного та транспортного ринків, представниками галузевих громадських організацій і співтовариств.

28.05.2019 р роботу МНТТ відкрив Щорічний IX Міжнародний семінар з питань спрощення процедур торгівлі та транспорту "Обмін даними при мультимодальних перевезеннях і спрощення процедур торгівлі в регіоні Європа". Семінар був організований ЄЕК ООН та Програмою розвитку комерційного права (CLDP) у співпраці з урядом України за підтримки ICC Ukraine, Робочої групи щодо спрощення процедур торгівлі Ради з міжнародної торгівлі Мінекономрозвитку, АТ "ПЛАСКЕ" і ТОВ "ППЛ 33-35".

В ході семінару були розглянуті питання гармонізації даних для обміну інформацією на основі загальноприйнятих європейських стандартів, документи і стандартизований набір даних при здійсненні мультимодальних перевезень, а також питання аналізу та оптимізації бізнес-процесів, перспектив технології блокчейн для спрощення процедур торгівлію.

Міжнародний тиждень з торгівлі і транспорту традиційно приурочена до Дня міжнародного експедитора. Слід зазначити, що в ц.р. захід проходив в новому, більш розширеному форматі. 28.05.2019 р учасниками Конференції "Нові виклики сучасної транспортної логістики в Україні. XVII День міжнародного експедитора" стали не тільки професіонали в галузі транспорту, експедирування та логістики, а й представники малого та середнього бізнесу в Україні, які співпрацюють в цих сферах.

Організаторами конференції виступили Центр інформаційної підтримки бізнесу Одеси, заснований на базі ОРТПП, за підтримки Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) в рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business, в партнерстві з Асоціацією "ПОРТОВЕ СООБЩЕСТВО" і Асоціацією "ТРАНСПОРТНІ, ЕКСПЕДИТОРСЬКІ І ЛОГІСТИЧНІ ОРГАНІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ "УКРЗОВНІШТРАНС".

У конференції взяли участь більше 120 професіоналів, представників малого і середнього бізнесу України, які надають послуги в сфері торгівлі, транспорту і логістики, як керівники компаній і організацій, які приймають рішення, так і експерти і фахівці, які безпосередньо займаються реалізацією питань на технічному рівні.

В ході конференції було проведено три секції:

- Сучасні тенденції розвитку національного законодавства.

В рамках секції учасники обговорили вектори розвитку національного законодавства і вітчизняні законодавчі ініціативи, що вимагають гармонізації з європейськими нормами. У роботі секції взяли участь представники ЄЕК ООН (висвітлив роль ЄЕК ООН в сприянні мультимодальних перевезень); Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції Мінінфраструктури України (розповів про хід імплементації в національне законодавство європейських норм); Представництва ЄС в Україні (зупинилася на проблемах і можливостях в логістиці та мультимодальні перевезення в Україні); АМПУ (поінформував учасників про інструменти IMO для спрощення процедур міжнародного судноплавства, Конвенція FAL); ЮФ "АНК" (розповів про проблеми залежаних вантажів в морських портах і способи її вирішення); Асоціації "УЛА" (акцентував увагу на необхідності комплексного підходу до нормативно-правового забезпечення здійснення транспортно-експедиторської діяльності).

- Інформаційні технології для ефективного управління ланцюжком поставок.

Центральними темами секції були питання, присвячені цифрової трансформації галузі транспорту і логістики, ІТ-рішень і інтеграційним системам, а також впровадження електронного документообігу в процес організації ланцюга поставок. Зокрема, доповідачами були висвітлені питання використання інструментів ЄБРР для підтримки малого та середнього бізнесу України; реалізації цифрових рішень на прикладі "єдиного вікна"; електронної взаємодії портів з морським транспортом; впровадження інформаційних технологій в ключових ланках ланцюга поставок на прикладі сучасних програмних рішень для залізничної логістики та експедиції; застосування технології онлайн-букінг та автоматизації міжнародної ланцюга поставок і т.п.

- Сучасний стан та проблематика розвитку галузі: діалог бізнесу.

В ході секції учасники обговорили відображення напрямків розвитку інфраструктури в транспортній стратегії України до 2030 р і стратегії розвитку "Укрзалізниці", піднімалися актуальні проблеми, пов'язані з розвитком портової інфраструктури, було обговорено стан ДПП (з прикладами реалізації на практиці) в аспекті правових гарантій захисту інвестицій , а також приклади реалізації та стримуючі фактори використання нових транспортних технологій.

Учасники Конференції під час обговорення звернули увагу на необхідність розвитку нових маршрутів з Європи в країни Середньої Азії, Китай і в зворотному напрямку через вдосконалення системи перевезень в напрямку Балтійське море-Чорне море-Каспійське море. При цьому було наголошено на важливості вироблення основних принципів для проведення скоординованої роботи з розвитку залізнично-поромного сполучення. В області спрощення торговельних процедур, зокрема заходів, що стосуються транспорту та пов'язаних з митним контролем, наголошено на необхідності впровадження інноваційних рішень в інформаційне та технологічне забезпечення процесів організації та здійснення перевезень. Для реалізації інновацій учасники закликали підтримувати практику застосування сучасних інформаційних технологій у вантажних перевезеннях, процесах інформаційного супроводу вантажів, оформлення документів і ув'язки інформаційних систем перевізників, клієнтури і державних контролюючих відомств, а також ініціативи щодо переведення обслуговування вантажів в морських портах на принцип "єдиного вікна" і розширенню практики застосування безпаперових технологій у взаємодії з контролюючими, в т.ч. митними, органами. В якості рекомендації всім зацікавленим сторонам було запропоновано вивчити позитивну практику застосування в галузі автомобільного транспорту мультинаціональних інформаційних систем обміну даними між транспортними операторами і державними органами, таких як система TIR-EPD, заснована Міжнародним союзом автомобільного транспорту. Учасники конференції були одностайні, відзначаючи необхідність налагодження ефективних партнерських зв'язків між державним і приватним секторами, що сприяють здійсненню заходів щодо спрощення процедур міжнародної торгівлі і транспортування.

Основне завдання заходу - активізувати співпрацю між учасниками транспортно-експедиторської і логістичної діяльності для розвитку конкурентоспроможності організацій і підвищення якості послуг, що надаються, а також об'єднати зусилля представників національного приватного бізнесу і міжнародної бізнес-спільноти для обміну досвідом і кращими практиками в сфері транспорту і логістики - була досягнута.

В рамках програми МНТТ 30.05.2019 р проходило Міжнародне захід високого рівня з питань розвитку цифрових технологій на транспорті. Організатором заходу виступило Мінінфраструктури України. Програма передбачала проведення двох секцій:

- Міжнародний досвід розвитку цифрової інфраструктури на транспорті.

Ключовими цілями секції були питання розвитку інновацій на транспорті в Україні та світі; транспортний моделювання, важливість комп'ютерного моделювання при плануванні розвитку транспортної інфраструктури; переваги використання технології 5G на транспорті; поліпшення якості надання транспортних послуг через впровадження цифрового інфраструктури; інноваційні рішення в морській галузі.

- Інтелектуальні транспортні системи.

В ході секції обговорювались: переваги впровадження інтелектуальних транспортних систем; використання технології Інтернету речей на дорогах; впровадження в Україні автоматизованих систем зважування в русі; розробка транспортної моделі в містах; розвиток системи Смарт Сіті.

В ході МНТТ вже другий рік поспіль проходила Конференція з питань залучення інвестицій для розвитку портової інфраструктури Ukrainian Ports Forum 2019 (30-31.05.2019 р). Організаторами Ukrainian Ports Forum 2019 традиційно виступили ДП "АМПУ" і Центр транспортних стратегій.

Ukrainian Ports Forum 2019 був присвячений обговоренню спільних проектів України та ЄС щодо розвитку коридорів TEN-T. Сукупний портфель інвестиційних проектів у портовій галузі оцінюється в EUR900 млн. Відповідно до Стратегії розвитку морських портів України до 2038 р інвестиції в галузь можуть досягати 35 млрд грн.

Центральна панель форуму - діалог з представниками Єврокомісії, міжнародних фінансових організацій, уряду і бізнесу про можливості українських морських портів в єдиній логістичній системі Європи і можливостях залучення фінансування і форматах співфінансування (докладніше див. Рубрику "Водний транспорт").

30-31.05.2019 р пройшла найбільша щорічна XVIII Міжнародна конференція Grain & Maritime Days in Odessa, організаторами якої виступили ІА "АПК-Інформ" та Міжнародна юридична служба Interlegal. Захід об'єднав понад 300 делегатів з 26 країн світу. Ексклюзивним спонсором заходу стало ІП "СЖС-Україна", технологічним - Група компаній PETKUS. Також спонсорську підтримку надали компанії Maersk, SocTrade, COFCO International, GrainExpo OU і ГК "Ваговимірювальні системи". Партнерами конференції були компанії Dealex, Nortroр, Codeska.

Перший день був присвячений глобальних питань - перспективам розвитку світового ринку зерна в новому сезоні і сучасним тенденціям і викликам морської індустрії. Так, в ході першої секції, за участю представників Міжнародного фонду Блейзера, FAPRI, EBRD, AMC Overseas FZE і Мінагрополітики України, обговорювалися глобальні економічні тенденції в Україні, а також політичні та економічні реалії розвитку бізнесу в країні, тенденції розвитку українського ринку зерна і його позиції на світовій арені, українська економіка в контексті глобальних трендів. У свою чергу, іноземні спікери поділилися досвідом вибудовування міжнародних бізнес-відносин з перспективними ринками споживання. В ході конференції було відзначено позитивна тенденція зростання інтересу українських агротрейдерів до спілкування з покупцями українського зерна з Південно-Східної Азії, Північної Африки та Індії.

В ході другої основної секції - Global grain perspective - представники міжнародних зерноторгових компаній, таких як Agritel International, PETKUS Technologie GmbH, ЕМЕА S & P Global Platts, озвучили глобальні результати наближається до завершення зернового сезону 2018/19 і поділилися своїми очікуваннями від нового МР, а також представили методи ціноутворення на світовому ринку зерна. Зокрема, представник АТ "Литовські залізниці" поділився досвідом успішних ж / д перевезень і зазначив, що IX Транспортний коридор, який з'єднує Україну і Литву, надає пряму можливість через Клайпедський порт вийти на великий ринок скандинавських країн.

Паралельно проходила секція "Міжнародний бізнес за новими правилами", модератором і спікерами якої виступили юристи Interlegal. Серед основних питань, на які відповідали експерти, були наступні: як реструктуризувати бізнес в умовах BEPS, де вигідно зареєструвати компанію, а також як бізнесу використовувати переваги валютної лібералізації. Експерти яхтової практики Interlegal поділилися особливостями придбання яхт.

Доповідачами третьої основної секції - Global shipping perspective - стали представники Hellenic Chamber of Shipping, MTBS, Karatzas Marine Advisors & Co, MACN, Китайської торгової асоціації, Corinth Canal S.A. і GAC Shipping S.A. Експерти презентували сучасні виклики в морській індустрії в цілому і основні тренди розвитку портів Європи зокрема; фінансування флоту в перспективі 5-10 років. Обговорили те, як морська індустрія бореться з корупцією за допомогою колективних дій і яке місце України в One belt. One road. Окремо поговорили про Корінфському каналі і найближчому майбутньому морської індустрії.

В ході заходу пройшла панельна дискусія "Як захиститися від шахрайства при торгівлі зерном: виклики-2019". Учасники дискусії обговорили шахрайські схеми в агробізнесі, страхування вантажів, новації і зміни в міжнародних арбітражах (GAFTA, FOSFA, LMAA), тенденції розгляду чорноморських суперечок в GAFTA і питання повернення боргів за послуги перевезення.

Завершенням першого інформаційного блоку стало нагородження компаній, які перемогли в ексклюзивних номінаціях за версією організаторів "ТОП-FACE зернового ринку і логістики", а також проведення вечірнього арт-аукціону від компанії GREENLIGHT-IN.

Увечері відбувся традиційний BIG Grain & Maritime Dinner, на якому учасники мали змогу в більш невимушеній обстановці познайомитися ближче, поспілкуватися і обговорити робочі моменти і не тільки.

Другий день конференції стартував з секції Local shipping perspective, в ході якої відбулася дискусія "Актуальні особливості чорноморського Шиппінг". Паралельно проходила секція The future is now, в ході якої обговорювалися IT-рішення в зерновому і морському бізнесі.

Заключною стала секція Local Grain perspective, учасники якої обговорили реалії українського ринку зерна і його потенціал, маржинальність виробництва сільгосппродукції, інфраструктурні та логістичні проблеми та шляхи їх вирішення, нотифікації і фітосанітарні питання, а також застосування технології комп'ютерного зору для ідентифікації домішок в зерні. Крім того, представники українського бізнесу в ході панельної дискусії розбиралися, чи потрібні світу 100 млн т української сільгосппродукції.

Т.ч., особливістю конференції Grain & Maritime Days in Odessa стало позиціонування заходи не тільки як нетворкінгу для професіоналів і новачків зерновий і морської галузей, а й як освітнього майданчика для молодого покоління, який планує присвятити цьому своє життя.

29-31.05.2019 р в рамках МНТТ пройшла XVIII міжнародна транспортна виставка "Інтер-ТРАНСПОРТ / Агро-ЛОГІСТИКА 2019". Засновники виставки: Мінінфраструктури України, Одеська облдержадміністрація, АМПУ, морський порт Чорноморськ, Одеський морський порт, Асоціація портів Чорного і Азовського морів (BASPA). Організатор - "Центр Виставкових Технологій". Другий рік поспіль генеральним партнером виставки виступає ДП "АМПУ". У підготовці та проведенні даного виставкового заходу активну участь брали галузеві професійні асоціації та спілки: Асоціація "ТРАНСПОРТНІ, ЕКСПЕДИТОРСЬКІ І ЛОГІСТИЧНІ ОРГАНІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ" УКРЗОВНІШТРАНС ", Асоціація портів України" Укрпорт "," Асоціація Портового Товариства ", Міжнародна асоціація судновласників Чорноморського басейну (БІНСА ), Асоціація міжнародних експедиторів України, Український національний комітет "Міжнародної Торгової Палати".

В ц.р. виставка відкрила двері для більш ніж 100 компаній з 9 країн світу: України, Білорусі, Австрії, Німеччини, Нідерландів, Італії, Литви, Китаю, Швеції. Вперше в заході взяли участь 17 нових підприємств і компаній з України, Італії та Нідерландів, що становить п'яту частину всієї кількості експонентів.

Виставка вийшла багатостороння і різноманітна як за видами діяльності, так і по підбору учасників: підприємства і підприємства транспорту і логістики, портового господарства та підйомно-транспортного устаткування, гідротехнічного будівництва та будівництва перевантажувальних терміналів та елеваторів.

Представники керівництва АМПУ і адміністрації Одеського морпорту, Представництва ЄС в Україні, управління економічного співробітництва МЗС України, Асоціації "Укрпорт", які брали участь в урочистій церемонії відкриття виставки "Інтер-ТРАНСПОРТ / Агро-ЛОГІСТИКА 2019", в своїх виступах дали високу оцінку даного заходу .

Багато учасників виставки також поділилися позитивними враженнями від заходу:

Пєшкова Дарина, начальник відділу інвестиційного планування та аналізу Маріупольського МТП, Тоцен Віталій, начальник бюро планування та аналізу обробки вантажів Маріупольського МТП: "Як завжди, серед експонентів багато постачальників обладнання, що представляють цікаві новації.

Основні відвідувачі нашого стенду - поставщики різного підйомно-транспортного і навантажувального обладнання. Також великий інтерес у представників компаній експедиторів і зернотрейдерів - до споруджуваного в нашому порту зерновому терміналу і його можливостям. Великий інтерес у відвідувачів викликало відео перевантаження в Маріупольському порту лопатей вітряків довжиною 63 м ".

Добравського Олена, начальник комерційного відділу ДП "Херсонський МТП", Охрименко Дмитро, директор з експлуатації ДП "Херсонський МТП": "Виставка досить-таки непогана. У нас є певний досвід участі в таких заходах, і є з чим порівнювати. Можна сказати, практично всі наші очікування виправдалися. Можливо в цьому році не такий великий наплив відвідувачів, що пов'язано з одночасним проведенням в цей період безлічі різних заходів, в т.ч. і в рамках даної виставки.

Обов'язково будемо брати участь у виставці наступного року.

Бажаємо організаторам виставки "Інтер-ТРАНСПОРТ" не стояти на місці і успішно розвивати свою діяльність ".

Малинська Любов, представник автопідприємства ASA PREKYBA "ASA TRANSPORT" (Литва): "В цьому році виставка дуже сподобалася - організовано все на високому рівні. У процесі роботи у нас відбулося кілька зустрічей з представниками компаній, які зацікавилися послугами нашого підприємства. В основному, це українські логістичні компанії, які працюють на ринку міжнародних перевезень.

Ми вдячні організаторам виставки - "Центру Виставкових Технологій" - за запрошення взяти участь в даному заході ".

Орлик Алла, представник ЦТС "ЛИСКИ": "Виставка нам сподобалася; враження - позитивні ... Якщо порівнювати учасників виставки, то в минулі роки було більше представників різних портів і перевантажувальних терміналів. У цьому році переважає більшу кількість підприємств і компаній, що виготовляють і реалізують різну техніку та обладнання.

Наш стенд відвідали представники від Міністерства інфраструктури України, від "Укрзалізниці", від Одеської залізниці, - це наші постійні клієнти. Дуже багато підходило представників автотранспортних підприємств, які цікавилися організацією ж / д, тому що це набагато вигідніше, ніж автоперевезення. В даний час для представників автотранспортних підприємств у нас є хороша пропозиція у вигляді перевезень контрейлерними поїздами, які щонеділі ходять за розкладом по маршруту з Одеського МТП на Київ, Дніпро і Харків ".

Попова Робаард Поліна, регіональний менеджер компанії TGS Vibro Hammers & Power Packs: "Беручи участь вперше у виставці" Інтер-ТРАНСПОРТ ", ми змогли викликати великий інтерес до нашої продукції - як у відвідувачів, так і у експонентів. Нашою головною метою було привернути увагу до нашим віброзанурювачів і силовим станцій для фундаментних робіт і строительствa різних гідротехнічних споруд. А в якості вторинної мети - привернути увагу до наших грейфер.

Проте, інтерес до грейфер був настільки ж великий. Крім підвищеного інтересу до нашої продукції, ми також зв'язалися з низкою потенційних постачальників деталей, які ми використовуємо при виробництві наших машин. Завдяки цим факторам, виставка для наших двох компаній - TGS Vibro hammers & Power Packs і TGS Grabs, увінчалася успіхом! "

Шевчук Лариса, представник "Укрморкартографію" ДП "Держгідрографія", Колінько Тарас, начальник відділу підготовки навігаційних карт і посібників: "Для нашої організації участь в даній виставці завжди ефективно.

На виставку завжди приємно приїжджати, зустрічатися з колегами-експонентами, обговорювати ділові питання, проблеми галузі, ділитися враженнями про події, що відбулися.

Зміна виставкового залу, на нашу думку, не те що жодним чином не вплинула на рівень виставки і її проведення, а й десь сприяла притоку більшої кількості зацікавлених фахівців ".

Хомутов Сергій, менеджер з розвитку центрів обробки даних компанії "HUAWEI Україна": "У виставці" Інтер-ТРАНСПОРТ / Агро-ЛОГІСТИКА "беремо участь вперше.

Виставковим майданчиком, розташуванням стенду ми задоволені. Були відвідувачі стенду, були фахівці, зацікавлені в наших послугах і продукції.

У наступній виставці брати участь будемо обов'язково ".

Як завжди в період виставки було проведено цілий ряд значущих для галузі заходів. В рамках виїзного засідання профільного комітету Асоціації портів України відбулася спеціалізована сесія "Будівництво, реконструкція, проектування та технічна експлуатація портових і берегозахисних гідротехнічних споруд", в ході якої були розглянуті питання необхідності поліпшення підготовки кадрів для будівництва та технічної експлуатації споруд в портовій галузі. На засіданні профільного комітету з питань екології, навколишнього середовища і життєдіяльності Асоціації портів України "Укрпорт" були розглянуті питання екологічного стану та дотримання вимог технологічного регламенту при здійсненні вантажних операцій в портах, впровадження технологічного регламенту з урахуванням оцінки впливу на навколишнє середовище.

За час роботи виставки було зареєстровано близько 1,5 тис. Відвідувачів.

Одеський форум "Інтер-ТРАНСПОРТ / Агро-ЛОГІСТИКА" не тільки показав себе як виставкові зали, що сприяє розвитку інвестиційних проектів і залучення коштів у промисловість і економіку держави, а й в черговий раз довів свій високий міжнародний рівень. На урочистій церемонії відкриття виставки Олег Платонов, президент Асоціації "УКРЗОВНІШТРАНС", в своїй промові подякував керівнику проекту виставки "Інтер-ТРАНСПОРТ" Наталію Балаян і колектив "ЦВТ" і зазначив, що дана зустріч є початком не тільки українських ініціатив, а й ініціатив Організації Чорноморського Економічного Співтовариства. Виставка гідно представила себе і своїх учасників як єдине в країні захід, що відображає всі напрямки і перспективи розвитку України як транспортного держави.