Ми беремо участь

Пошукова форма

ПІДСУМКИ ТРАНСПОРТНОГО ТИЖНЯ 2018

03 Липень
2018

29-30 травня відбулася конференція «Транспорт і логістика - ефективні інструменти розвитку міжнародної торгівлі», в Одесі в рамках спільного засідання представників країн Вишеградської групи та України. Вишеградська група (Вишеградська четвірка, V4) - об'єднання чотирьох центральноєвропейських держав (Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина). Мета даної асоціації - координація зусиль країн-учасниць регіону Центральної Європи за спільною роботою в контексті загальноєвропейської інтеграції. До конференції долучилися в якості активних учасників представники країн-членів регіональних союзів і програм співробітництва (ГУАМ, ТРАСЕКА). Участь у конференції взяли представники національних урядів, дипломатичних місій. Учасниками стали транспортні та логістичні компанії, порти, перевізники, економічні оператори, банки, АСОЦІАЦІЯ «УКРЗОВНІШТРАНС».
Серед розглянутих питань були:
- стан міжнародної торгівлі та тенденції і створення оптимальних умов для розвитку регіонального співробітництва в транспортно-логістичній сфері;
- інновації, перспективи, ефективні рішення і приклади співпраці щодо розвитку ринку транспортно-логістичних послуг в прикордонних районах України і країн Вишеградської групи;
- кращі практики в галузях логістики і транспорту в країнах V4 і Україні.

29 травня стартував другий етап курсу підготовки Персоналу по темі: «Застосування накладної СМГС при організації перевезення вантажів в прямому залізнично-поромному сполученні (мультимодальне перевезення)» - спільний пілотний проект ОСЗ, ПАТ «Укрзалізницею» і АТ «ПЛАСКЕ». Мета курсу - сформувати у учасників поглиблені знання та вміння щодо застосування накладної СМГС при організації перевезення вантажів в прямому залізнично-поромному сполученні. Учасники підготовки - фахівці і керівники підрозділів компаній, задіяних в ланцюзі постачань вантажів.

30.05 - 01.06.2018 - Міжнародна виставка "Інтер-ТРАНСПОРТ 2018" - виставка передового досвіду і нових технологій в галузі транспорту, портового господарства, логістики, гідротехнічного будівництва та підйомно-транспортного устаткування. На експозиції виставки представлять свою діяльність провідні порти чорноморського регіону, залізниці, експедиторські компанії і асоціації.

Під девізом «Діалог. Довіра. Дія» відбулася традиційна зустріч транспортної інтелігенції країн СНД і зарубіжжя - партнерів, друзів, керівників транспортної галузі та вантажовласників із споживачами транспортних послуг. Координацію заходів здійснила Міністерство інфраструктури України, Міністерство закордонних справ України та Одеська обласна державна адміністрація, ДП «Адміністрація морських портів України».

Міжнародна виставка передового досвіду і нових технологій в галузі транспорту, портового господарства, логістики, гідротехнічного будівництва та підйомно-транспортного устаткування. На експозиції виставки представили свою діяльність провідні порти чорноморського регіону, залізниці, експедиторські компанії, виробники обладнання та техніки для портового та складського господарства, лідери в галузі гідротехнічного будівництва, учбові заклади.

30 травня відбулася конференція «UZ: Investor Day 2018»

Основна тема: «Залучення довгострокових інвестицій в залізничну галузь, зокрема в оновлення рухомого складу та інфраструктури», в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов повідомив «У цьому році в Укрзалізниці заплановані безпрецедентні інвестиції в розвиток галузі - більше 26 млрд грн. Але цього не достатньо, і компанія вимагає додатково близько 2 млрд дол. США». За словами Євгена Кравцова, поки «Укрзалізниця» реалізує велику кількість інвестиційних проектів через постійний дефіцит в засобах, який залізнична галузь відчувала протягом останніх 10 років і особливо гостро - протягом останніх 5 років. «Зараз маємо надолужувати все, що не було зроблено вчасно, тому реальна потреба в інвестиціях становить ще близько 2 млрд доларів США. І для цього потрібно знайти інструменти для залучення приватного капіталу у всіх необхідних напрямках. Тому ми починаємо системну роботу з вироблення механізмів залучення приватних інвестицій», - розповів Євген Кравцов. ПАТ «Укрзалізниця» готова запропонувати інвесторам конкретні програми. «Ми хочемо запропонувати бізнесу кілька напрямків для інвестицій, які можуть бути цікавими. Зокрема, це інвестиції в тяговий рухомий склад, вантажні вагони, термінальні і вагонні комплекси. Це основні напрямки, співробітництво з яким може принести бізнесу прибутку, а Укрзалізниці - оновлення основних фондів», - зазначив керівник Укрзалізниці. Він також зазначив, що пріоритет інвестиційної політики, яка зараз реалізується компанією, - інвестиції в рухомий склад, локомотиви, пасажирські і вантажні вагони. «Ми почали працювати з оновлення парку тепловозів, електровозів. Також в цьому році поповнимо парк вантажних вагонів на 7 тис. одиниць, що є рекордним показником за останні 8 років. Зокрема, вже побудовано більше тисячі вагонів на власних підприємствах. До кінця року буде побудовано більше 3,5 тис. одиниць», - розповів Кравцов. Крім цього, за словами глави «Укрзалізниці», ще 3,5 тис. вантажних вагонів буде придбано на кошти ЄБРР. Банк уже почав відповідну процедуру закупівлі. «Буде створена окрема вагонна компанія, яка буде керувати цими вагонами, щоб вони заробляли кошти», - зазначив Євген Кравцов. Серед великих інфраструктурних проектів, які реалізуються Укрзалізницею - будівництво Бескидського тунелю, який був відкритий минулого тижня, електрифікація ділянок Потоки - Золотнішине, Ковель - Ізов - Держкордон, початок електрифікації ділянки Долинська - Миколаїв, збільшення пропускної здатності напряму Запоріжжя - Комиш-Зоря - Волноваха - Маріуполь.

30 травня відбулася зустріч високого рівня з розвитку вантажних перевезень в напрямку Європа – Азія. При участю заступника міністра інфраструктури Віктора Довганя, в.о. голови правління «Укрзалізниці» Євгена Кравцова, в.о. начальника ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганса. Також в дискусії взяли участь представники центральних органів виконавчої влади: Казахстану, Білорусії, Туреччини, Польщі, Чехії, Словаччини, Латвії, Литви, Ірану, Румунії, Угорщини, а також представники міжнародних організацій.

31 травня - Ukrainian Ports Forum-2018. Відбулася конференція з питань залучення інвестицій для розвитку портової інфраструктури. Форум організований Адміністрацією морських портів України спільно з Центром транспортних стратегій, в заході беруть понад 400 компаній з 23 країн, серед яких DP World, Hutchinson Ports, Cargill, HHLA International, China Harbour Engineeri ng Company Ltd, Clarksons Platou (Italia) SRL, представники IFC, ЄБРР та інших міжнародних організацій. Серед спікерів Форуму - Віце-прем'єр-міністр України Володимир Кістіон, Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов, керівник ДП «АМПУ» Райвис Вецкаганс, Директор ЄБРР в Україні Шевка Аджунер, Глава Представництва ЄІБ в Україні Жан-Ерік де Загін. Володимир Омелян презентував учасникам Форуму Національну транспорту стратегію до 2030 року, яка отримала позитивні відгуки від європейських партнерів. Зокрема, Єврокомісар з питань мобільності і транспорту Віолетта Бульц та Голова Представництва Європейського Союзу в Україні Хюґ Мінгареллі відзначили, що бачення міністерства повністю збігається з філософією Європейського Союзу. Керівник програм допомоги ЄС в Україні Даніель Жак підкреслив, що Національна транспортна стратегія України відповідає цілям Угоди про асоціацію: «Ми підтримували і надалі підтримуватимемо всі прогресивні кроки міністерства інфраструктури, відповідні євроінтеграційним прагненням України». Адміністрація морських портів України та ТОВ «Одеський портовий оператор» уклали меморандум про співпрацю в питанні диспетчеризації залізничних операцій. З боку АМПУ меморандум підписав керівник АМПУ Райвис Вецкаганс, з боку «Одеського портового оператора» - Юрій Губанков. Очікується, що підписана угода сприятиме реалізації інвестиційних проектів з розвитку залізничної інфраструктури загального користування в Одеському морському порту, а також інших інвестиційних проектів, спрямованих на розвиток Одеського морського порту. Зокрема, питання розширення вузьких місць залізничної інфраструктури припортових станцій визначені в оновленій Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року, яку розробила АМПУ спільно з Міністерством інфраструктури України. Мета меморандуму є оптимізації залізничних операцій на території Одеського морського порту, впровадження сучасних систем управління для прискорення складання заявок, відстеження статусів електронних накладних, можливість оперативного перегляду історії руху вагонів по території порту і всіх документів, пов'язаних з ними.

Джерело: ЦТС, АМПУ.

31 травня пройшов ХVІ День міжнародного експедитора - Щорічний форум професіоналів у галузі транспорту, експедирування логістики.

Ключові теми:

- Транспорт та інновації,

- Погляд на майбутнє європейського сектора перевезень,

- Транспорт і зовнішні зв'язки,

- Спрощення процедур торгівлі,

- Транспортний і регіональний ріст.

Серед тем презентацій і виступів спікерів:

- Побудова цифрової інфраструктури - сучасні системи управління трафіком, інноваційні моделі управління ланцюгами поставок відкритого типу і міжнародних транспортних коридорів;

- Бізнес-моделі для спільного використання регіональних логістичних платформ і ресурсів;

- Транспортне сполучення регіону Балтійського-Чорного-Каспійського морів з третіми країнами на тлі зростання транспортних потоків в цьому регіоні.

- Спрощення процедур торгівлі - впровадження положень Угоди СОТ щодо спрощення процедур торгівлі, гармонізація данних.

1 червня відбувся «Smart mоves: цифровизация транспорту інновації в логістиці і стійка мобільність». На форумі була презентована Стратегія стійкої логістики України до 2030 р. Під час форуму були проведені панельні дискусії з питань інтелектуальної логістики, оцифрування та сталого розвитку транспорту. Керівник Офісу підтримки реформ при Мінінфраструктури України Олександра Клітін представила Стратегію сталого логістики на період до 2030 р. Вона підкреслила, що Логістична стратегія відповідає філософії Національної транспортної стратегії Drive Ukraine 2030. "Ключова ідея Логістичною стратегії - підвищення швидкості доставки вантажів з її одночасним здешевленням, впровадження сучасних технологій на транспорті, а також більш ефективне використання транзитного потенціалу України", - зазначила А. Клітін. Вона також підкреслила, що Стратегія була розроблена за підтримки європейських партнерів і експертів: "Це комплексний документ, який відповідає духу європейської інтеграції України і має широкий спектр можливостей для залучення іноземних інвестицій" .

1 червня відбувся VIII Міжнародний семінар з питань спрощення процедур торгівлі та транспорту. Семінар був організований Європейською економічною комісією Організації Об'єднаних Націй (ЄЕК ООН) та Міжнародною асоціацією систем портових співтовариств (IPCSA) у співпраці урядом України за підтримки Українського національного комітету Міжнародної торгової палати (ІСС Ukraine), міжвідомчої робочої групи щодо спрощення процедур торгівлі та логістики в Україні, АТ «ПЛАСКЕ» і ТОВ «ППЛ 33-35».

Основні теми, які були розглянуті:

- Системи портових співтовариств і «єдиного вікна»: стан справ в Україні;

- Європейські потоки даних, системи «єдиного вікна» і портових співтовариств;

- Цифрові коридори і розвиток глобального обміну даними;

- Глобальні стандарти обміну даними і останні розробки в цій області. В заключній сесії були вироблені рекомендації за погодженням інформаційних систем «Єдиного вікна» і портового співтовариства в Україні з глобальними ланцюгами поставок і системою обміну даними.

Джерело Секретаріат АСОЦІАЦІЇ «УКРЗОВНІШТРАНС»