Міністерство інфраструктури України не використовуватиме опцію проведення переговорної процедури для закупівель ряду об'єктів, передбачену законом № 5309 "Про внесення змін до Закону України" Про державні закупівлі "та інші закони щодо системи оскарження державних закупівель, повідомили у відомстві.
Йдеться про модернізацію аеропортів в Вінниці, Дніпрі, Одесі, Рівному, Херсоні та на Закарпатті.
Відповідно до закону № 5309, будівництво Київської обхідний дороги (КОД) виходить за рамки закону "Про державні закупівлі". Крім того, документом дозволяється закупівля без тендерів робіт і послуг для підготовки і проведення заходів щодо відзначення Дня Незалежності.
"За межі дії закону України" Про державні закупівлі "винесено тільки будівництво Київської обхідний дороги. Все інші інфраструктурні проекти, які визначені законопроектом №5309, парламент дозволив проводити по переговорної процедурі до 30-річчя Незалежності України. З згаданого переліку жоден з об'єктів Міністерство інфраструктури не буде закуповувати до Дня Незалежності. Таким чином, опція проведення переговорної процедури використана не буде - закупівлі будуть проходити на відкритих торгах в системі Prozorro ", - пояснили в Мінінфраструктури.
При цьому додали, що, з огляду на той факт, що питання будівництва КОД має широкий суспільний резонанс, команда Міністерства інфраструктури спільно з "Укравтодором" планує найближчим часом провести експертне обговорення ситуації з розгорнутим поясненням основного плану дій.
У свою чергу в "Укравтодорі", кажучи про будівництво КОД, відзначили, що це виняток обумовлено рядом вагомих причин, однією з яких є те, що в даний час ні закон "Про державні закупівлі", ні сама система Prozorro не мають відпрацьованих механізмів для закупівель за міжнародними стандартами, типу FIDIC, і міжнародним формам контрактів, типу EPC + F (Engineering, procurement and construction + Financing) або будь-яких інших.
Ще однією причиною є те, що Prozorro розроблялася саме для проведення держзакупівель, а для будівництва КОД в бюджеті України зараз немає необхідних коштів, тому прийнято рішення про залучення міжнародної інвестора.
"Державні закупівлі в Україні повністю орієнтовані на двосторонній процес, де сторонами виступають замовник і підрядник. У випадку з КОД в реалізації проекту братимуть участь три сторони - підрядник, міжнародний інвестор (фінансова установа або уряд) і замовник. Саме наявність третьої сторони - інвестора - унеможливлює проведення процедури за типовими для України правилами і змушує створювати нові нормативно-правові механізми ", - підкреслили в" Укравтодорі ".