Ми беремо участь

Пошукова форма

АСОЦІАЦІЯ "УКРЗОВНІШТРАНС" є правонаступником одного з засновників FIATA.

14 Листопад
2019
Історія експедиторства сягає своїм корінням в далеку давнину, коли перші каравани з товарами стали долати кордони держав Євразійського континенту. З давніх часів надання товарам цілеспрямованого руху перетворювало їх в вантаж, а організаторів такого руху називали експедиторами вантажів. І з плином часу організація торгових потоків не тільки тривала, але і все більше розширювала свою географію, а також номенклатуру вантажів, що перевозяться.
 
До початку ХХ століття в регіонах Європи експедитори вже об'єдналися в регіональні та національні асоціації.
 
 31 травня 1926 року, у Відні - столиці Першої Австрійської Республіки - була заснована Міжнародна Федерація експедиторських асоціацій (International Federation of Freight Forwarders Associations - FIATA).
 
Рішення про створення Федерації було прийнято 5 національними асоціаціями експедиторів, і 11 регіональними.
 
Спочатку ж метою створення FIATA було визначено розширення сфери діяльності та захист інтересів експедиторської галузі в усьому світі. І найпершою задачею на шляху до досягнення поставленої мети засновники визначили полегшення ведення міжнародної експедиторської діяльності за рахунок впровадження в практику типових експедиторських умов.
 
Прагнення до розвитку у членів Федерації було настільки сильним, що вже через 2 роки - в 1928 р - FIATA прийняла перші типові умови експедиторської діяльності і арбітражу і стала членом Міжнародної Торгової Палати.
 
Протягом усієї своєї майже вікової історії експедиторська Федерація FIATA постійно розширювала географію своєї присутності і посилювала вплив на міжнародній арені. До середини ХХ століття авторитет FIATA став настільки значним, що документи та форми, що розробляються і прийняті Федерацією, включені в рекомендацію № 1 ООН до застосування в країнах-членах для спрощення процедур торгівлі та транспортування:
 
Міжнародне визнання документів і форм FIATA обумовлено тим, що завдяки своїй універсальності і застосування розумно обґрунтованих умов експедиторства і перевезення вантажів, надання страхових гарантій, вони створюють сприятливі умови, що задовольняють вимогам
всіх учасників зовнішньоторговельних операцій для мультимодальних перевезень.
 
Україна історично причетна до заснування федерації FIATA, одним з родоначальників якої виступила Львівська регіональна асоціація, яка була повноправним
членом федерації аж до 1939 року, коли відповідно до пакту Молотова-Ріббентропа Львів увійшов до складу СРСР. Таким чином, шляхи представників експедиторської галузі України та FIATA розійшлися більш ніж на півстоліття - аж до 1993 року, коли статус асоційованого члена федерації був наданий підприємству "Київзовніштранс". А в квітні 1994 р, на сесії Правління FIATA в місті Цюріху статус дійсного члена FIATA отримала Асоціація міжнародних експедиторів України "УКРЗОВНІШТРАНС".
 
У жовтні 2016 у час проведення Всесвітнього Конгресу FIATA в Дубліні, столиці Ірландії, асоціації був вручений сертифікат засновника Федерації. Сенс, закладений FIATA в даний диплом, віддати данину поваги Україні і українському експедиторському спільноті за участь в становленні світового експедиторського співтовариства.
 
На сьогоднішній день FIATA найбільша міжнародна неурядова організація, яка об'єднує в своєму складі 110 експедиторських асоціацій з 101 країни і понад 5,5 тис. Індивідуальних членів більш ніж з 160 країн. Федерація представляє інтереси майже 50 тисяч експедиторських організацій різних форм власності з 165 країн, в яких працює близько 10 мільйонів чоловік.
 
Масштаб діяльності Федерації зумовив складність її внутрішньої структури: FIATA структурована в інститути, консультативні органи та робочі групи. Причому кожен структурний підрозділ, в свою чергу, діють спеціалізованої сфері, що впливає на організацію міжнародного руху вантажів.
 
Інститути FIATA - це організації, створені для проведення досліджень, розробки пропозицій, обґрунтувань з проблем наземного, морського, повітряного і мультимодального транспорту, логістики та митниці, торгівлі та вдосконалення інформаційних технологій. До складу Федерації входять 3 інститути: Інститут мультимодальних перевезень, Інститут повітряних перевезень, Інститут митних справ, а також 4 постійно діючих консультативних ради: по небезпечним вантажам; з інформаційних технологій; з правових питань та з професійного навчання.
 
З плином часу змінювалася і розширювалася не тільки структура FIATA, а й спрямованість її діяльності. На сьогоднішній день FIATA визначила вже 5 основних цілей діяльності: об'єднання світової експедиторської галузі; уявлення, підтримка і захист інтересів експедиторської галузі в міжнародних органах і організаціях; популяризація експедиторських послуг серед цільової аудиторії (вантажовласників і вантажоодержувачів); підвищення якості послуг, що експедиторами послуг за рахунок стандартизації експедиторських документів і типових експедиторських умов, впровадження електронного обміну інформацією; сприяння в професійному навчанні та підвищенні кваліфікації експедиторів.
 
За 90 років FIATA пройшла шлях від локального об'єднання асоціацій з 5 країн Європи до системоутворюючого суб'єкта геополітичного масштабу. Федерація з успіхом реалізує поставлені перед нею завдання. FIATA є неурядовою організацією і на сьогоднішній день охоплює близько 40 тис. Експедиторських і логістичних фірм. FIATA також відома, як "Архітектор перевезень", в ній працює близько 8-10 млн чоловік з 150 країн світу. На сьогоднішній день FIATA - це впливовий суб'єкт транспортно-експедиторської галузі міжнародного рівня. FIATA має консультативний статус при Економічній і Соціальній Раді (ECOSOC ) Організації Об'єднаних Націй (зокрема ECE, ESCAP, ESCWA), Конференції Організації Об'єднаних Націй з торгівлі та розвитку (UNCTAD), Комісії ООН з права міжнародної торгівлі (UNCITRAL).
 
FIATA визнана представником транспортно-експедиторської галузі в багатьох інших неурядових організаціях, державних органах, приватних міжнародних організаціях у сфері транспорту, таких, як Міжнародна торговельна палата (ICC), Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA), Міжнародний союз залізниць (UIC), Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU), Світова організація торгівлі (WTO), і т.д. У 2016 році в Дубліні в ході Всесвітнього конгресу FIATA підписано угоду про співпрацю з ОСЗ.